Avatar billede alijan Nybegynder
20. november 2013 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sumprodukt giver fejl #VÆRDI!

hej

Kan ikke finde ud af hvad der er fejl med denne sumprodukt formular

den funger find i et and ark men når jeg prøve på lave en nyt få jeg denne fejl
virker ikke #VÆRDI!
=SUMPRODUKT((Price!$K$2:$K$1000=C13)*(Price!$L$1:$Q$1 =M6)*(Price!$L$2:$Q$1000))

virker find ingen fejl
=SUMPRODUKT((Pricelist!$K$5:$K$1000=C13)*(Pricelist!$L$4:$Q$4 =$X$10)*(Pricelist!$L$5:$Q$1000))
Avatar billede kabbak Professor
20. november 2013 - 16:29 #1
1. du starter ikke samme sted, den øverste i række 2,(Price!$K$2:$K$1000=C13))

men den nederste i række 5.
(Pricelist!$K$5:$K$1000=C13)
det er to forskellig arknavne, er det korrekt (Price) og (Pricelist)

er  der tekst i sum kolonnen
Avatar billede alijan Nybegynder
20. november 2013 - 20:05 #2
Hej Kabbak

nu har rette at bagge list på samme række men der er stadig samme fejl

den som give fejl #VÆRDI!
=SUMPRODUKT((Price!$K$5:$K$1000=C13)*(Price!$L$4:$Q$4 =M6)*(Price!$L$5:$Q$1000))

den som give ikke fejl
=SUMPRODUKT((Pricelist!$K$5:$K$1000=C13)*(Pricelist!$L$4:$Q$4 =$L$6)*(Pricelist!$L$5:$Q$1000))

ja ark navne er rigtigt har også prøve den samme formular med helt nyt ark.
jeg forstå ikke dit spørgsmål er der tekst i sum kolonne,kolonne K indholder samme data i begge ark. line L4:q4 er tekst i begge fomular.L5:Q1000 er beløb i begge ark.

grund jeg har samme data i to ark fordi jeg fik også fejl hvis jeg lave en sumprodukt som gik fra L:X tror der er begrænsning hvor mange kolonne kan være i sumprodukt.
Avatar billede kabbak Professor
20. november 2013 - 20:41 #3
prøv at smide filen ud på
http://gratisupload.dk/

husk at angiv link herinde
Avatar billede alijan Nybegynder
20. november 2013 - 20:56 #4
hej Kabbak

har fundet ud af det var tekst af nogen af felter  i L5:q1000.
nu virker den som den skal.

kan du svar på om der nogen begrænsning på hvor mange kolonner men kan have i sumprodukt..

du må gerne ligge et svar. der dit kommentar fik mig at undersøge det igennem :-)
Avatar billede kabbak Professor
20. november 2013 - 21:06 #5
"kan du svar på om der nogen begrænsning på hvor mange kolonner men kan have i sumprodukt."

nej, jeg ved ikke om der er en begrænsning

men, som du nok ved virker den ikke på hele kolonner, men kun i områder.
eksempel, denne vil ikke virke

=SUMPRODUKT((K:K=C13)*(L:Q))
Avatar billede alijan Nybegynder
20. november 2013 - 21:09 #6
ok tak ligger du et svar
Avatar billede kabbak Professor
20. november 2013 - 21:10 #7
;-))