Avatar billede hnrkprst Nybegynder
20. november 2013 - 12:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Silverlight

Jeg fik at vide af tv2play at jeg skulle afinstallere silverlight og derefter fjerne en fil i app.data under microsoft/playready og til sidst tømme min skraldespand og slutteligt installere silverlight igen.
Jeg har gjort det trin for trin på den udførlige mail jeg fik,-men nu sker der det når jeg prøver at installere silverlight at den skriver "programmet kunne ikke installeres".
Jeg er virkelig slet ikke god til noget som helst på pcére men har brug for mit silverlight til TV2 PLAY/FILMSTRIBEN/VIAPLAY og diverse andre sider jeg har abonnement til.
Kan nogen hjælpe mig???
Jeg har fået installeret noget der hedder TEAMVIEWER af en bekendt som så sagde jeg kunne forsøge at få en ekspert til at ordne det for mig via ?fjernstyring? man skulle kunne med dette her teamviewer hvis jeg sendte de to koder der står på TEAMVIEWER når jeg starter det.
Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe da jeg ikke ved noget om computere men godt kan tænde den og logge ind på de sider jeg bruger til at se tv og film på.......mine 4 børn er ved at slå mig ihjel forddi "Far ikke snart får det fixet :-( ".
Jeg har siddet og bladret lidt her og uden at have synderligt forstand på noget kan jeg jo godt se at der er en sympatisk udseende mand med profilnavnet      karise_larry    der går igen og igen og lader til at vide hvad han taler om,-og jeg beder virkelig til du læser dette her karise_larry.
Så altså........venligst lad den kommende juleånd sænke sig over jer "og venligst hjælp mig med dette her".
1000 tak på forhånd.
Skulle nogen ville hjælpe mig er mit telefonnummer 50771111 og min mail er    hnrkprst@gmail.com
Tak igen og undskyld min naive tilgang til en åbenbart mere vidende side end jeg selv er.
Avatar billede perhol Seniormester
20. november 2013 - 13:22 #1
Nu kender jeg ikke noget til installation af Silverlight, men der er noget du kan gøre for at gøre det nemmere for en hjælper at hjælpe dig og der er noget du kan gøre for at hjælpe dig selv!

Skriv hvilket styresystem du har: Win XP - Vista - Win7 - Win8

Skriv hvilke(n) browser(e) du benytter.

Skriv præcis hvad det er du har slettet (præcis søgesti og navn)

Skriv ALDRIG din mailadresse og telefonnummer åbent i en post på et forum. Den slags oplyser du evt. i en såkaldt PM (Personal Message). I eksperten får du mulighed for at skrive en PM ved at klikke på en persons brugernavn.

Deriomod kender jeg godt TeamViewer. Hvis det er TeamViewerQS_da-ckq.exe du har downloadet kan man først få lov at fjernstyre din computer når du har givet en hjælper det ID-nummer og kodeord som programmet viser når du kører det. Det er efter min mening en sikker metode at bruge, jeg bruger den ofte til at hjælpe andre.

Installationsproblemer med den slags udvidelser som Silverlight hænger ofte sammen med manglende oprydning efter opdatering eller afinstallering af en tidligere version.
Avatar billede hnrkprst Nybegynder
20. november 2013 - 14:14 #2
Jo tak men det er jo netop alt for meget for min  viden.....rent russisk:-(
Avatar billede perhol Seniormester
20. november 2013 - 14:29 #3
Skal vi kigge på det?
Avatar billede hnrkprst Nybegynder
20. november 2013 - 14:35 #4
Rigtig gerne....jeg kan lave noget andet for dig

http://kunstnerklubben.dk/index.php?page=102&lang=32&cust_id=183
Avatar billede perhol Seniormester
20. november 2013 - 14:37 #5
Sender dig en mail
Avatar billede hnrkprst Nybegynder
20. november 2013 - 14:40 #6
Jeg er forventningsfuld allerede :-)
20. november 2013 - 19:49 #7
... er lige set/modtaget nu ...

Fortæl gerne hvad du/I ender med ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede hnrkprst Nybegynder
20. november 2013 - 20:52 #8
->perhol : Tusinde tak for de timer du brugte over teamviewer for mig idag :-)  .....  desværre uden resultat :-(
MEN MEN MEN MEN  :-) :-) :-)  jeg selv er pc analfabet,-men begyndte at google det.
Det vendte hele tiden tilbage til (microsoft update hvor der er en FIXIT menu man kan klikke på....det gjorde du og andre jeg har henvendt mig til inklusive undertegnede masser af gange-uden held.
Så var der en instruktion med en laaang tekst der skulle kopieres ind i noget volapyk for mig-men instruktionen var enkel....men uden held.
Så skrev jeg FIX WINDOWS XP i google og valgte resultatet:

http://support.microsoft.com/fixit/

derefter valgte jeg:

Installere eller opgradere software eller hardware

Så downloadede jeg filen og kørte den.

Derefter da filen var åbnet valgte jeg først : installerings problemer og fulgte anvisningen.

Efter det kunne jeg pludselig installere SILVERLIGHT igen.
Men det virkede ikke i min streaming.

Så kørte jeg programmet igen og valgte :
Afinstallerings problemer og fulgte anvisningen.

Så rensede jeg computeren med henholdsvis::
Ccleaner
Wisedisccleaner'
(og jeg brugte alle rensningsmulighederne i disse programmer pånær discdefragmenteringen.

Så genstartede jeg og afinstallerede firefox og chrome og rensede igen og genstartede.

Derefter rensede jeg registreringsdatabasen og defragmenterede den.
'Genstartede igenigen.

Installerede SILVERLIGHT der gik rent ind.
Og tilsidst installerede jeg firefox og chrome igen.......og SÅ VIRKEDE DET :-)

Fra den spæde start havde jeg lacking problemer men kun på tv2 play....de sendte en udførlig mail med afinstalleringen - som jeg selv vidste det samme som...udover at der var en fil i app.data under microsoft/playready.....men jeg afinstallerede som skrevet og derefter fjernede jeg omtalte fil som jeg skulle.
Og derefter kunne jeg ikke installere SILVERLIGHT igen :-(
Nu har flere kyndige været i min computer over teamviewer.......så jeg må med en smule stolthed i min amatør stemme sige

JEG HAR LØST DET :-)
Med hjælp fra google :-)
Og microsoft`s site:

http://justfuckinggoogleit.com/

Men tusinde tak for jeres hjælp.

Henrik
Avatar billede perhol Seniormester
20. november 2013 - 21:20 #9
Tilykke med det.
Jeg skriver mig den løsning bag øret.
Tildel dig selv point for dit svar. Det vil lukke dette spørgsmål.

Per