Avatar billede sukker-far Nybegynder
19. november 2013 - 10:45 Der er 4 kommentarer

Overvågningskamera

Hej allesammen

Er lige flyttet i nyt hus, og efter at der nu er kørt en ukendt varevogn ind i min indkørsel tidligt et par morgener. Hvorefter de så har set mig, og kørt hurtigt væk, er det på tide at få opsat et kamera

Kameraet skal opsættes under udhæng, dvs det behøves ikke nødvendigvis kunne tåle regn, men det skal selvfølgelig kunne tåle den danske kulde og luftfugtighed. Det skal være nemt at installere og så må det gerne være trådløst. Jeg har ikke behov for at kunne se det live på nettet, men udelukkende skal jeg kunne se videomateriale efter et evt. indbrud.

Jeg har set flere forskellige reviews blandt andet af følgende:
http://www.comprousa.com/en/surveillance/product/ip400/index.html
http://www.pcpro.co.uk/reviews/ip-cameras/376765/vivotek-fd8134v
http://www.edbpriser.dk/overvaagningskamera/vivotek-ip7161-id-534879.aspx

Men jeg er absolut ikke ekspert på området, så det er udelukkende hvad jeg lige har kunnet læse mig frem til via producenternes hjemmesider osv.

Prismæssigt er jeg oppe på maks. 3000 kr alt. inkl. hvis det kan lade sig gøre?
Avatar billede finb Ekspert
19. november 2013 - 14:52 #1
Tag fotos af varevognen + send fotos til politiet, måske kender de varevognen + har du mulighed for at sætte en gps på varevognen, fx vha magneter ?
Kan du få et byggefirma til at placere en enorm maskine/sten i din indkørsel ?
Avatar billede sukker-far Nybegynder
19. november 2013 - 15:08 #2
Det har jeg desværre ikke rigtig mulighed for. Jo, evt. kunne jeg godt tage et billede af den hvis de kommer igen og jeg kan nå det.

Men problemet er vel bare at de kommer igen en dag, når jeg ikke er hjemme....
Avatar billede finb Ekspert
19. november 2013 - 15:40 #3
Avatar billede sukker-far Nybegynder
20. november 2013 - 09:23 #4
Nu tænker jeg faktisk på at opsætte et alarmsystem i stedet for, efter lidt surfen på nettet, virker det som om det er en bedre løsning.

Men det er jo en end større jungle at finde rundt i alarsystemer. Er der så nogen der har erfaring eller kender et godt et? Det skal være et der koster et engangsbeløb, og ikke har et månedligt abonnement