Avatar billede huddie Professor
18. november 2013 - 21:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blokering af vinduer og mislink til Adobe Reader

Hej Experter!

Jeg har 2 spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på:

1. Når jeg på en hjemmeside trykker på et link som dermed skal åbne et nyt vindue, så kommer der kun en blank side.
Hvad kanvære indstillet forkert eller hvilken fejl kan være opstået?

2. Når jeg ofte vil åbne en PDF-fil på Nettet, så åbner det i mit Adobe Photoshop program i stedet for i mit Adobe Reader program. Hvordan får jeg "omdirigeret" det?

Med venlig hilsen
Jesper Kragh
Avatar billede johnnylassen Seniormester
18. november 2013 - 21:09 #1
Sp 2. Du finder en pdf fil på din pc. Højreklikker på den og vælger "åben med" Vælg det program du ønsker skal åbne din pdf fil. Tjek lige der er vinget af i "brug altid dette program".
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2013 - 22:21 #2
#1 Enig i den fremgangsmåde. Den bruger jeg også for det meste.
sp1 hvilket indhold tror du selv de sider har?
Har du Flash Player installeret?
Java formoder jeg du har
Avatar billede huddie Professor
18. november 2013 - 23:06 #3
Med begge svar er jeg halvvejs i løsningen.
Mht. spørgsmål 2, hvor finder jeg "brug altid dette program"?

Med spørgsmål 1 virker det som et mere tricky problem, for selv om der skulle mangle Java(hvad der så ikke gør), så burde nogen dele af siden da kunne åbne.
Så enten er siden helt blank uden at den ser ud til at søge efter en side eller også kommer pop up vinduet ikke frem.
Jeg har forsøgt at fikse det under "funktioner" ved at fjerne spærring af pop up vinduer, men der er et eller andet der spærer et andet sted.

Det er især når jeg skal i E-boks at disse 2 problemer driller.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
19. november 2013 - 06:50 #4
Sp1 : Går ud fra du bruger IE?
Hvis, ja så prøv at gå ind i Funktioner>indstillinger>avanceret og vælg så "nulstil". Den sætter IE op som den var. Hent derefter JAVA og installer denne. Så burde det altså spille :-)

Sp 2. I det pop up hvor du vælger hvilke program der skal åbne din fil, tager du det nederste punkt "vælg standardprogram. Så browser du dig frem og lige nedenunder skulle der meget gerne være en mulighed for et flueben. "benyt altid"
Avatar billede huddie Professor
19. november 2013 - 18:24 #5
Det med Adobe Reader kan jeg først finde ud af når det med pop up vinduerne vil virke.

For til trods for de gode råd, så virker det stadig ikke og jeg kan give et konkret eksempel hvor det ikke virker, så er det måske nemmere at gennemskue hvor problemet ligger.
Åben hjemmesiden: www.puttgarden.border-shop.dk
Gå så ind under "kundeservice" og her vælger jeg så "færgebilletter". Når jeg så forsøger at klikke mig ind på "Book nu", så er det den blanke side dukker op.

Det er nok lidt samme problem som gør at jeg ikke kan komme ind på min e-boks, hvor der også skulle poppe nogen vinduer op.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
19. december 2013 - 06:28 #6
Så kan du lukke den...
Avatar billede huddie Professor
27. december 2013 - 19:02 #7
Til Johnny!
Så blev der atter tid til at svare. Da du Johnny hjalp med at løse problemet med PDF-filerne, så går pointene til dig.
Så når du svarer, så skær det lige ud I pap havd jeg skal gøre, så pointene ikke ender ude I det blå eller at jeg får givet dem til mig selv(det er jo ikke meningen).

Mvh.
Huddie
Avatar billede huddie Professor
27. december 2013 - 19:03 #8
Vent, jeg tror jeg ved hvordan det fungerer.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
27. december 2013 - 21:43 #9
Har fået mine 30 point.. Se længere oppe i tråden