Avatar billede ChrisNeitrup0404 Nybegynder
18. november 2013 - 13:09 Der er 22 kommentarer

Kabel netværk til stationære computer virker ikke men virker som det skal på bærbar.

Hej jeg har et problem det drejer sig om at jeg har en stationære computer bruger kabel som nætverk men det vil ikke virke men det virkede dagen før det jeg ikke forstår er at når jeg kommer min bærbar i det helt samme kabel virker det så jeg troede det var mit internet kort der var noget galt med så jeg tog hen til nogle eksperte de satte et stik til dme fra deres internet og der kom det med det samme som det skulle.
Jeg ved ikke vilket internet kort jeg har men mit internet er fibernet 50/50 så det skulle virke fint håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg har windows 7 og har 8 gb. ram ved ikke så meget mere
Avatar billede Blandy Praktikant
18. november 2013 - 13:39 #1
Hvad mærke og model er din stationære pc?
Avatar billede SkarpC Nybegynder
18. november 2013 - 13:50 #2
Har du kontrolleret om du på en eller anden måde er kommet til at sætte en fast ip adresse?

Prøv at holde windows tasten i bund og trykke på r, i den boks der kommer skriv da cmd og tryk enter/ok i det vindue der så kommer frem skriv da ipconfig
Hvad står der ud for IPv4 Address?
Avatar billede ChrisNeitrup0404 Nybegynder
18. november 2013 - 14:27 #3
Min computer har ikke noget mærke da det er en byg selv

ud for ipv4-adresse står der ..:169.254.141.159
Avatar billede SkarpC Nybegynder
18. november 2013 - 14:38 #4
Så vidt jeg ved så er den ip et tegn på at din computer ikke får tildelt en ip af router/modem.

Hvad har du koblet computeren på? Er det en router eller er det direkte i modemet? Såfremt det er direkte i modemet, så kan det ske at du skal lade den sidde i et længere stykke tid, da der godt nogle gang kan gå lang tid før computeren får tildelt en ip.
Avatar billede cht22 Professor
18. november 2013 - 14:44 #5
Du kan også gå ind i en kommandoprompt i stedet for at vente, brug evt. kør og skriv: cmd

I kommandoprompten skriver du:
ipconfig /release

Og derefter:
ipconfig /renew
Avatar billede ChrisNeitrup0404 Nybegynder
18. november 2013 - 14:47 #6
Okay jeg bruger router.

Så har jeg skrevet ipconfig /release
og ipconfig /renew  hvad skulle der så ske?
Avatar billede cht22 Professor
18. november 2013 - 16:25 #7
Når du skriver ipconfig /renew så burde du få tildelt en IP-adresse fra routeren. Den skriver hvilken IP-adresse du får tildelt. Normalt plejer det at ske automatisk når man sætter stikket i computeren eller starter computeren.

Når du har en 169.254.x.x adresse så har du ikke fået tildelt en og det var derfor du skulle prøve at lave den forespørgsel og se om routeren så ville tildele dig en IP-adresse.
Avatar billede ChrisNeitrup0404 Nybegynder
18. november 2013 - 16:47 #8
Når jeg skriver det du sagde jeg skulle skrive siger den : "Der opstod fejl under fornyelse af grænsefladen LAN-forbindelse:Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout.
Avatar billede cht22 Professor
18. november 2013 - 17:02 #9
Det skyldes nok fejl i din opsætning på routeren så.

Har du mulighed for at se indstillingerne på routeren?

Prøv eventuelt at give en statisk IP-adresse.
Avatar billede SkarpC Nybegynder
18. november 2013 - 17:14 #10
Har du været inde på routeren og op så det kun er enheder med bestemte mac adresser der har tilladelse til at tilgå netværket?
Avatar billede ChrisNeitrup0404 Nybegynder
18. november 2013 - 17:28 #11
Jeg har ikke pillet ved noget som helst på min router men dagen før det skete fik jeg opgraderet mit net før var det 5/5 nu er det 50/50 men det virker stadig på min bærbar med samme stik
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 17:33 #12
Prøv at køre en ipconfig /all fra kommandoprompten og se om din pc får tildelt en DHCP-server (denne skal i dit tilfælde matche standardgatewayen).
Avatar billede ChrisNeitrup0404 Nybegynder
18. november 2013 - 18:13 #13
Nu har jeg gjort det hvad skal jeg se efter?
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 18:25 #14
Du skal kigge efter "DHCP-server". Alt efter hvad din netværksforbindelse er navngivet på computeren, skal du kigge under "Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse" - LAN-forbindelse kan være noget andet, hvis din forbindelse ikke bruger standardnavnet.
Avatar billede ChrisNeitrup0404 Nybegynder
18. november 2013 - 18:41 #15
Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse

Det står oppe ved toppen af
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 18:49 #16
Godt, under dette punkt skulle du gerne kunne finde "DHCP-server" efterfulgt af en masse punktummer og en IP-adresse.
Avatar billede ChrisNeitrup0404 Nybegynder
18. november 2013 - 19:12 #17
Der står DHCP flere steder men der står ikke DHCP-server noget sted
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 19:21 #18
Kan jeg ikke lige få dig til at gøre følgende:

Når du står i kommandoprompten, burde der stå følgende foran kommandoerne du skriver:

C:\Users\brugernavn>

.. hvor brugernavn er navnet på den bruger du er logget på med.
Hvis der står dette, så skriv følgende:

ipconfig /all > Desktop\ipconfig.txt

Dette lægger en txt-fil på skrivebordet med navnet ipconfig. Åbn den, kopiér indholdet og indsæt det i et indlæg her.
Avatar billede ChrisNeitrup0404 Nybegynder
18. november 2013 - 19:35 #19
Windows IP-konfiguration

  V‘rtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : bruger-Pc
  Prim‘rt DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netv‘rkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 50-E5-49-CA-5C-5B
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::d932:d6f9:cb4b:8d9f%11(Foretrukken)
  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.141.159(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 240182601
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-17-B6-DB-39-50-E5-49-CA-5C-5B
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netv‘rkskort isatap.{AE3E788C-A35A-43EF-BB52-69A4DA01237C}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netv‘rkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede Thonie Nybegynder
23. november 2013 - 20:51 #20
Har du prøvet at genstarte din router?

Du kan prøve at nulstille TCP/IP stakken på følgende måde:

Skriv CMD i søgefeltet, højreklik på programmet CMD og vælg kør som administrator

Skriv nu: netsh interface ipv4 reset reset.txt og tryk Enter
Avatar billede Grandzz Praktikant
13. juni 2020 - 20:22 #21
Hej. Jeg ved godt dette er for 2013, men jeg står i samme problem, har gjort alt dette der står op følgene og min computer er igang med at restarte, håber at i vil hjælpe mig
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. juni 2020 - 22:11 #22
Prøv at boote på en andet medie usb/dvd - hirens bootcd - eller en linux live for at forsøge at afklare om det er et hardware eller software problem.