Avatar billede Slettet bruger
17. november 2013 - 17:48 Der er 5 kommentarer

Problemer med FileZilla - igen!

Jeg har fået problemer med at logge ind via FileZilla.
Har aldrig før logget på "hjemmefra" men altid på arbejdsplads, men da jeg nu har behov for at gøre det hjemmefra er problemet opstået.

FileZilla er installeret på 3 forskellige maskiner - 2 med win 7 og én med win 8
ingen af de 3 maskiner kan komme på, får følgende fejltekst:
Tilslutter til 46.30.212.159:21...
Fejl:    Forbindelse mistet ved timeout
Fejl:    Kunne ikke forbinde til server
Status:    Venter på at prøve igen...

FileZilla er instillet  på følgende måde:
Protokol: ftp
Kryptering: Enkel FTP
Logintype: Normal
Overførselsstandard: passiv

Følgende har også været forsøgt:
Deaktivering af firewall Windows og BullGuard
Køre uden om router (koblet direkte i stik på væggen)
Desværre uden held.

Hvad gør jeg forkert.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
17. november 2013 - 17:59 #1
har du prøvet at ændre ip adressen til den lokale ip adresse.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2013 - 18:12 #2
Hej.

Dette er netop forsøgt,  stadig uden held.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
17. november 2013 - 18:36 #3
Kan du se på serveren at den prøver at komme ind ?
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
18. november 2013 - 09:52 #4
Du skal loghe på arbejds pladsen via FTP hjemme fra ik?

Tjek at der er lukket op for de porte der er brugt (port 21 std) i routeren.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2013 - 09:07 #5
Jeg har tidligere vedligeholdt vore hjemmesider fra arbejdspladsen, men da arbejdsforhold er ophørt pga. alder skal det foregå hjemmefra, og det er her problemet opstår.

Alle de hidtil fundne vejledninger og råd er fulgt uden brugbart resultat.

Ligeledes kan router udelukkes da jeg har samme problem når jeg går udenom router.
Min svigersøn har ligeledes prøvet at logge på hans hjemmeside fra sin bærbare PC via router uden problemer.

Udbyder (One-com) påstår at der ikke er problemer hos dem. og at jeg uden problemer skulle kunne bruge FileZilla

Min helt klare overbevisning er at problemet ligger i opsætning