Avatar billede Positive_Gemini Nybegynder
15. november 2013 - 11:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skal man selv tilføre et stregekode til sit make up produkter før amn videre sælges til en butik?

Hej Alle,

Jeg har brugt et par måneder på selv at producere et makeup produkt som jeg ønsker at sælge til Matas eller Magasin. Til det skal der være stregekoder på mit indpakning, eller er det butikkerne som generere det?

Hvis jeg selv skal tilfører det på mit indpakning, hvordan finder jeg ud af hvordan det skal se ud for et dansk make up produkt?

1000 tak for jeres hjælp for at komme videre med mit forretnings ide!
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2013 - 11:13 #1
dit firma skal først registreres hos dem, der bestyrer stregkoder - så har du de første cifre (landekode + dit firmanummer) resten er dit varenummer + et tjekciffer til sidst.
http://gs1denmark.net.dynamicweb.dk/default.aspx?AreaID=5
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2013 - 11:14 #2
Avatar billede Positive_Gemini Nybegynder
15. november 2013 - 12:24 #3
Der stå Kr. 4.375 inkl. moms... Kan det virkelig passer man skal betale så meget for stregekode? :/

Jeg har lige startede mit virksomhed op med at sælge en slags make up produkt med 8 forskellige design. Synes måske 4.375kr for stregekode er lidt meget. Men hvis det her er standarden så siger jeg tak for hjælpen :)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2013 - 12:32 #4
Jeg tror, det er en udgift, der er svær at komme udenom. Men læg selv et svar her, så har du i det mindste sparet point til en anden gang.
Avatar billede Positive_Gemini Nybegynder
15. november 2013 - 13:27 #5
Jeg ringede til både GS1 Denmark og Matas for at hører evt. løsninger til stregekoden. Man skal selv generere stregekoderne siger Matas og det ser ud til der ikke er en billigere løsning andet end at betale de 4.375kr for GTIN (EAN-varenummer). Man få 100.000 unikke stregekoder, selvom man kun skal bruge 10...
Avatar billede Positive_Gemini Nybegynder
15. november 2013 - 13:29 #6
1000 tak for hjælpen Claes57!
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2013 - 13:35 #7
så har du i hvert fald rigeligt til også at lave sampak med rabat stregkoder osv...