Avatar billede Tversted Nybegynder
14. november 2013 - 13:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har lige formateret min bærbar, og nu er der intet internet.

Hej.
Har lige formateret min computer da den var blevet lidt slidt. Men nu hvor det er gjort så er det hverken muligt at komme på trådløs internet og koble til nettet via kabel.
Har prøvet at søge mig frem til resultatet men ved ikke helt hvor jeg skal starte med min computer.

Kan lige komme med nogle info's som folk har svaret på nogle andre forums.

-Styre systemet er en Windows Vista home premium 64 bit operativsystem
-Der er en lille gul trekant ved Netværkskortet under Enhedshåndtering.

please hjælp en mand i nød.. ;)
-Mads
Avatar billede Confidenze Praktikant
14. november 2013 - 14:08 #1
Du har ikke installeret netkorts drivere.
Dem skal du finde (på internettet haha) og installere.
hvis der fulgte en CD med det du købte din computer kan driverne ligge derpå. Ellers brug en anden computer og læg tingene på en USB nøgle.

//Confidenze
Avatar billede Confidenze Praktikant
14. november 2013 - 14:19 #2
***
Yderligere info
***

Det er nemmest at gå på producentens hjemmeside og finde din computer under deres produktliste. Dernæst vil der givetvis være en download sektion hvor du kan finde det software som hører til maskinen.
Der skal du finde driverne til dit netkort. De hedder med garanti noget i retning af:
LAN - WAN - Network - Realtek (kan også være til lyd) - GBA - Gigabit...

Noget i den retning. Håber det hjælper.
Avatar billede Tversted Nybegynder
14. november 2013 - 15:45 #3
Snakker vi producenten for det netværkskort jeg har med den gule trekant, eller computerens producent?
Og er der et sted fhvor man kan se computeren navn, til når man skal finde den på produktlisten?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2013 - 16:53 #4
Du skal gå i enhedshåndteringen og se hvad det hedder.
Du kan også få ydeligere oplysninger, hvis du henter speccy på en usb pind og installerer på den pc der mangler drivere:
http://www.piriform.com/speccy/download
Avatar billede Tversted Nybegynder
14. november 2013 - 19:07 #5
Okay, nu ser jeg at netværkskortet hedder Reaktek RTL8168/8111 Family Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
og producenten på netærkskortet hedder så Realtek, men producenten for driveren er microsoft.
Aner bare ikke hvor sådan nogle drivere er at finde.
ellers, er der nogle ting fra det der speccy jeg kan lægge ud, så jeg kan få hjælp til at finde ud af hvad præcist der skal downloades.. ?
Avatar billede Confidenze Praktikant
15. november 2013 - 09:11 #6
Hvis det er en Packard Bell computer, for eksempel, så kig på deres hjemmeside. De har en samling drivere som passer lige til din model.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. november 2013 - 09:49 #7
Hent denne og læg den på en USB nøgle
8111DP DASH All-In-One installation kit for WinXP/Vista/Win7
På Realtek hjemmeside
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false
Avatar billede Tversted Nybegynder
30. november 2013 - 21:57 #8
Beklager fraværet. Men er lige kommet hjem fra ferie. Men har prøvet at installere driveren der var på linket, men det ændrede desværre intet.. :(