Avatar billede DianaNissen Nybegynder
13. november 2013 - 20:14 Der er 10 kommentarer

Slettet lyd

Hejsa
Jeg har ryddet op i min bærbar og har så opdaget at når jeg vil ind og se/høre en video på feks youtube kommer der ingen lyd og på skærmen står der " der opstod en fejl".

Jeg bruger Windows XP, hvis det har nogen betydning.

Da jeg skulle rydde op gik jeg ind via kontrolpaneler og ind i tilføj eller fjern programmer........

Håber på jeres hjælp.

jeg kan heller ikke høre lyd når jeg sætter bærbaren til tvet og vil se netflix
Avatar billede quakerzz Nybegynder
13. november 2013 - 22:08 #1
måske du har slettet driver til lydkort.Det kan du undersøge i enhedshåndtering/enheder til lyd og video.Hvis du har en gul tegn ved lydkortet, så er driveren slettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2013 - 23:02 #2
Jeg kan heller ikke se noget på Utube, så der må være en fejl på denne.
Avatar billede DianaNissen Nybegynder
14. november 2013 - 07:11 #3
Hejsa.
Der er ikke noget sted der står lydkort. Men når jeg trykker på start og derefter højreklikke på denne computer og og vælger egenskaber og derefter vælger fanebladet Hardware og så trykker på enhedshåndtering. Der står der ikke lydkort, men der er et gult udråbs tegn ud for SigmaTel high difinition audio codec........
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2013 - 14:32 #4
Ok så mangler du en driver.
Prøv at hente Slimdrivers der måske ken hjælpe dig:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2013 - 14:32 #5
Hent kun Slimdrivers. Er der andre tilbud der popper op ignorer dem.
Avatar billede DianaNissen Nybegynder
14. november 2013 - 16:10 #6
Det er så gjort. Hvad så hvis der stadig er et gult udråbningsteegn ud for den stadig????
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2013 - 16:38 #7
Er der andre drivere som det ikke er opdateret?
Chipsæt driveren er den vigtigste af dem alee da den er bindeled til det andet hardware som der er på bundkortet
Avatar billede DianaNissen Nybegynder
14. november 2013 - 18:04 #8
Jaaaaa. Nu virker det. Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede DianaNissen Nybegynder
14. november 2013 - 18:12 #9
Ved i, at når man ser netflix, over bærbaren hvorfor den hakker i det?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2013 - 18:25 #10
Det gør det sikkert fordi at bærbaren ikke er god nok til at afvikle streamen.
Eller igen en driver der ikke er god nok.
Fandt Slimdrivers driver til grafik kortet?
Du kan muligvis på netflix se hvad systemkravende for ikke hakkende stream er.
Jeg har lagt et svar her du kan bruge at lukke med igen når vi er færdige her:
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo