Avatar billede Claus Mester
13. november 2013 - 18:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Java langsom

Når jeg forsøger at logge på Nordea Netbank, tager det en krig før Java kommer i gang.

Først loader den Java logoet, der erstattes af teksten "Java.com". Derefter sker der intet. Opdatere jeg siden (går ud og ind igen), starter Java logoet med at dreje rundt - i ca. et par minutter, hvorefter jeg modtager et spørgsmål, om jeg vil køre appen. Jeg vælger "Run", der går yderligere 5-10 sekunder, og så kan jeg komme ind.

Jeg har installeret Java Development Kit. Kan det have noget at sige? Og hvordan indstiller jeg Java så ventetiden forkortes mest muligt?
13. november 2013 - 20:53 #1
Hvilket STYRESYSTEM ?
Hvilken Browser ?

Du har måske flere mere eller mindre aktive (?) Java installationer ?
Avatar billede Claus Mester
13. november 2013 - 22:10 #2
Styresystem: Windows 7.
Sker i alle browsere.

Hvordan tjekker jeg det du beskriver - eller hvad gør jeg ved det?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2013 - 17:30 #3
Du kan se det hvis du går i fjern program.
I den nye version 7 plejer den dog et fjerne de gamle versioner når den opdateres.
Har du flere versioner, vil jeg anbefale du fjerner det hele og henter en helt frisk version.
Java har en tool til at fjerne programmerne med.
http://singularlabs.com/software/javara/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2013 - 17:32 #4
Avatar billede Claus Mester
15. november 2013 - 15:24 #5
Tak for svar!!

Nu har jeg forsøgt at fjerne både JDK og Java op til flere gange, med det værktøj du linker til 220661, samt bruge et Fix It kit fra Microsoft.

Efter geninstallation af Java, fortsætter problemet. Det er simpelthen ikke til at arbejde med.

Har du, eller andre der kigger forbi, andre bud på mulige løsninger?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2013 - 15:56 #6
Har du sat dine browsere til at slette data når de lukkes?
Hvis ikke så prøv lige at slette browserdata så ny skal indlæses, når du besøger siden
Avatar billede Claus Mester
15. november 2013 - 15:56 #7
Ok. Efter timers søgen på google, fandt jeg dette indlæg:

http://forums.citrix.com/thread.jspa?threadID=332470

Et medlem løste problemet, og forklarer det således:

The issue was resolved by changing the following options in the Java Control Panel - Advanced Tab :

"Mixed code (sandboxed vs trusted) security verification" = "Disable verification"
"Perform certificate revocation checks on" = "Do not check"

Spørgsmålet er så bare, om det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt at køre Java med dem slået fra? - Jeg kender ikke Java godt nok til at kunne gennemskue det.
Avatar billede Claus Mester
15. november 2013 - 16:03 #8
UPDATE

Det løste godt nok problemet, men skabte også et nyt, idet jeg nu ryger tilbage til login, efter at have indtastet login oplysningerne samt NEMid koden. Øv!
Avatar billede Claus Mester
15. november 2013 - 17:22 #9
#6 Det løste desværre ikke problemet.
Avatar billede Claus Mester
23. november 2013 - 21:00 #10
Nu har jeg forsøgt at formatere og reinstallere styresystem. F.... om ikke problemet fortsætter. Det kan da ikke være mit system? Nogen der har et bud på en løsning?
Avatar billede Claus Mester
23. november 2013 - 21:36 #11
Okay, så fandt jeg løsningen.

AVAST er synderen.

Under AVAST | Hoved indstillinger, findes en checkbox "Aktiver Webskanning". Herunder findes muligheden "Skan kun trafik fra kendte browser processor". Den skal der flueben i.

Jeg er ikke helt sikker på, hvilken sikkerhed der fravælges, men såvidt jeg har forstået, er det sikkerhedstjek af alle programmer der kører java. Ved at sætte flueben, er det kun kendte scripts i kendte browsere (Firefox, Chrome, IExplorer osv) der bliver tjekket.

Pyha .. det tog så også kun et par uger, et par reboots og en sindsygt masse grublen, at knække den.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2013 - 09:24 #12
Tak for at du skriver info om dit fix, som andre kan få glæde af hvis de har den samme opsætning som du har.
Kører selv Avast, men har ikke oplevet dit problem, så min Avast må have de indstillinger du beskriver:-)
Avatar billede Claus Mester
25. november 2013 - 11:51 #13
Velbekommen :-)
Lidt underligt, at ikke alle, med avast, oplever samme problem, og har samme indstillinger. Men sådan kan verden være uransagelig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2013 - 16:58 #14
Ja nu kører jeg XP her, om det så har indflydelse også skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede Claus Mester
25. november 2013 - 22:13 #15
Ja, det ved jeg så heller ikke. Men det kunne da godt være.