Avatar billede way3000 Nybegynder
12. november 2013 - 20:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu server 12.04 på IBM 226 raid

Hej

jeg forsøger at installere ubuntu server 12.04 på min IBM 226 8488 Xeon 3.0 3GB RAM maskine.

Jeg har prøvet både med Raid 0 og Raid 1 men med samme resultat.
(sat op med IBM ServerGuide)

Den kan ikke skrive min ext4 partition når jeg når til den del af installationen.

Jeg har prøvet at oprette partitionen automatisk og manuelt
samt forsægt at oprette et MD Device (ved ikke hvad det er men en guide nævnte det så prøvede det) men det er som om den ikke gemmer det device (det findes under setup raid i partitoneringen)

alle ideer er hjerteligt velkomne for jeg har ikke flere.
Avatar billede lassebm Nybegynder
12. november 2013 - 20:42 #1
Du skriver den ikke vil skrive til partionen?.. Kan installeren(Ubuntu) overhoved se RAID disken der er oprettet på selve serveren?
Avatar billede way3000 Nybegynder
12. november 2013 - 21:02 #2
Ja det kan den, jeg kan i hvert fald vælge den når jeg skal partitionere manuelt.

hvis i har behov for "screenshots" kan jeg godt tage det (dog med telefonen)
Avatar billede way3000 Nybegynder
13. november 2013 - 02:46 #3
Så fandt jeg en løsning.

Den kan læses her: http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?p=5063267#post5063267

Hold da op en kamp.