Avatar billede starofdk Nybegynder
09. november 2013 - 04:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hus-Antenne

Vores gamle antenne på skorstenen, forsvandt her i stormen.

Da jeg alligevel er ved at renovere 1. sal i huset, så tænkte jeg at sætte en ny op på spærrene. Sådan en digital antenne, der ikke skal drejes og justeres af en fagmand - Det koster jo bare.

Er der nogen som kan anbefales, jeg er helt blank.

Den skal selvfølgelig være kraftig? og kunne dække et helt hus, regner med der skal op til 6 stk tv på den...

Fordeler boks?

Alle råd og vejledning påskønnes.....

Venligst
Jesper Stjerne
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2013 - 06:32 #1
Jeg har en Triax ufo 120 og fem stk tv kører fint, kabel rundt i huset med div udtag / tv dåser.
Ufoen skal have strøm så vælg en med to udtag så kablerne kan gå hver sin vej rundt.
Der er også flagknup antenden, er lavet så den kan monteres på hus / tag den modtager i både højsontal og verdikal en fordel hvis senderen har begge muligheder, skal også have strømforsyning mener at den medfølger, der bor en på vejen som har en siddende i flagstangen virker perfekt med 100% signal på næsten alle kanaler.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2013 - 07:29 #2
Avatar billede starofdk Nybegynder
09. november 2013 - 07:42 #3
Denne vare er IKKE LTE/4G godkendt:
Fra 1. Januar 2013 vil der blive åbnet for et frekvensområde til mobil data. Denne sendeform vil i større eller mindre grad komme til at forstyrre antenner som ikke er LTE/G4 beskyttet, da sende områderne ligger meget tæt på hinanden. Det er svært at svare på hvor meget det kommer til at forstyrre antennerne og derved TV signalet der modtages med DVB-T antennen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2013 - 07:53 #4
Fra 1. Januar 2013

det må jo så bero på hvor 4G udstyret er placeret jeg har endnu ikke haft problemer med forstyrrelser eller udfald!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2013 - 13:30 #5
Som #1, har jeg også en UFO fra Triax - dog 140: http://www.av-connection.dk/?PGr=3268

Jeg bruger den med forstærkeren og 2 udgange, men har dog kun 2 apparater på. Selv om den sidder på loftet, er modtagesignalet som regel perfekt - og den har afløst både den gamle DK og SV antenne - den tager altså signalerne hele vejen rundt, som der reklameres med.
Avatar billede starofdk Nybegynder
22. november 2013 - 22:51 #6
Jeg valgte en helt anden antenne, efter at have snakket med en forretning.. men takker for input.