Avatar billede ZeBa Ekspert
08. november 2013 - 23:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CS3 + Windows 8: Problemer ved installation af PS + Bridge

Når jeg har installeret de to og starter Bridge for første gang, kommer der en lille rude med denne melding:
The application requires Intel Pentum 4, Intel Ceferon, Intel Core Duo or Intel Core Compatible processor (0/6/14857).
The application may perform purely. Are you sure you want to continue?
Jeg aner ikke, hvilken processor jeg har, men kan det passe, at en 1 måneder gammel pc ikke har en processor, der kan klare hvad som helst?
Avatar billede prodic Mester
09. november 2013 - 13:36 #1
Problemet er nærmere det modsatte - at din PC er for ny til CS3.
Skal du have CS3 til at køre tilfredsstillende, så skal du køre Windows 7 og selv Windows 7 er ikke officielt understøttet af CS3, men det kan køre nogenlunde.

Skal du have en officiel understøttet version af Adobe-programmerne, som virker på Windows 8, så skal du op og have fat i min. CS6/CC-versionerne.
CS3 er også testet på Windows 8.1 og indeholde i følge Adobe "no known major issues".

Problemet er dog velkendt:
http://helpx.adobe.com/bridge/kb/error-application-requires-intel-processor.html
og burde ikke have nogen umiddelbar betydning siden de nævner "no known issues".
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. november 2013 - 15:47 #2
Frygtede også, at det er det, der er galt. Den var nu også ind imellem gal med W7. Men siger du, at CS3 kører bedre og uden store problemer under W 8.1?
Jeg har også været ved at undersøge, hvor meget PS CS3 koster, men det er jo formentlig en bondegård. Men det må da være muligt at købe den brugt.
Avatar billede prodic Mester
10. november 2013 - 11:50 #3
Jeg har personligt aldrig brugt Photoshop/Bridge CS3 på hverken Windows 8 eller 8.1. Men jeg ved at du ikke altid skal tage Adobes "no major problems" for gode varer. I deres optik kan dit problem godt være et velkendt problem men bare ikke major.

Du kan muligvis købe CS6 brugt et sted. Den ville jeg nok jagte fremfor CS3, som du fik skrevet :-)
Kig efter Adobe CC som i min version fungerer ganske udemærket og til nogle fornuftige penge lige pt.
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. november 2013 - 12:43 #4
Det vil jeg gøre, men så noget andet: Jeg kan ikke finde ud af, om Bridge altid følger med PS.
Og jeg holder meget af Bridge (når det ellers fungerer) fordi det giver en fin oversigt, og det er nemt og hurtigt at få det til at åbne en fil i PS, og det er der såvidt jeg ved ikke andre programmer, der kan. Eller kender du nogen?
Avatar billede prodic Mester
10. november 2013 - 12:48 #5
Bridge følger med Photoshop(og de andre stand-alone programmer ala Illustrator/InDesign).
Jeg kender ikke til alternativer, men ved at der er nogle. Bruger selv Bridge når/hvis muligt.
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. november 2013 - 12:58 #6
Men er Adobe Photoshop CC  det samme som CS6?
Avatar billede prodic Mester
10. november 2013 - 15:58 #7
Det er 2 forskellige versioner. CC kan du betegnes om CS7.
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. november 2013 - 19:16 #8
OK, tak for det
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. november 2013 - 10:28 #9
Hvem vil have points?
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. november 2013 - 03:31 #10
Ingen