Avatar billede langoe Mester
07. november 2013 - 19:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Antivirus program

Hej

Jeg har brug for et godt råd om et gratis antivirusprogram, efter det 3 mdr´s gratis antivirusprogram der fulgte med maskinene (Macfee)er ophørt.

Har prøvet at installere både AVG og Avast. Det gælder for dem begge, at der samtidig bliver installeret en masse skidt.

Blandt andet at min opstartsside bliver til dosearches.com både på Google Crome og på Internettet. Det ønsker jeg ikke. Jeg kan kun fjerne dosearches.com og komme tilbage til henholdsvis Google og Internet Explore ved at køre Gendannelse.

Jeg bruger Windows 8.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2013 - 20:49 #1
Husk når du installerer programmer der er downloadet fra nettet, at du altid vælger brugerdefineret installation, så du kan vælge de ekstra ting fra under installationen.
Med hensyn til den startside, så prøv at køre AdwCleaner, og se om den ikke forsvinder igen:
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
07. november 2013 - 22:51 #3
Der ligger jo et indbygget sikkerhedsprogram kaldet Windows defender.
Det har været deaktiveret så længe du brugte Mc fee.
Hvis du kan bruge det skal det bare aktiveres
08. november 2013 - 07:44 #4
... og husk - ikke flere AKTIVE Sikkerhedsprogrammer samtidig !!!
Avatar billede langoe Mester
08. november 2013 - 09:34 #5
Hej igen

Jeg har forsøgt at hente det program du nævner i #2, og får først denne besked:

Windows SmartScreen forhindre et ukendt program i at starte.....

Det kan jeg dog komme uden om, men så standses jeg af AVG som jeg har liggende pt. Her får jeg at vide at maskinen eller programmet????er inficeret.
Avatar billede langoe Mester
08. november 2013 - 11:43 #6
Jeg har skannet for malware og fået nedenstående resultat. Kan de slettes?

Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2013.11.08.03

Windows 8 x64 NTFS
Internet Explorer 10.0.9200.16688
Bjarne :: ACER [administrator]

Beskyttelse: Slået til

MBAM-log-2013-11-08 (11-35-45).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 202248
Tid gået: 3 minut(ter), 57 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 1
C:\Program Files (x86)\SuperLyrics-16 (PUP.Optional.SuperLyrics.A) -> Ingen handling valgt.

Inficerede Filer: 5
C:\Users\Bjarne\AppData\Local\Temp\avast-antivirus.exe\218ed282719c4ec281e8d49064001c69\parent.txt (PUP.Optional.BundleInstaller.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\Bjarne\AppData\Local\Temp\AVG-Anti-Virus-Free-Edition-2013.exe\218ed282719c4ec281e8d49064001c69\parent.txt (PUP.Optional.BundleInstaller.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SuperLyrics-16\44162.crx (PUP.Optional.SuperLyrics.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SuperLyrics-16\background.html (PUP.Optional.SuperLyrics.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SuperLyrics-16\Installer.log (PUP.Optional.SuperLyrics.A) -> Ingen handling valgt.

(færdig)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2013 - 08:09 #7
Det er en ommer med Malwarebytes. Det den finder har du valgt ikke at fjerne. Der står "ingen handling valgt" ud for det den finder.
Jeg ved ikke om de ting er det som der er problemet på din pc, men fjernes det bør det.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2013 - 08:47 #8
Du får lige vejledningen til Malwarebytes:
Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2013 - 19:58 #9
Er du kommet videre??
Avatar billede langoe Mester
17. november 2013 - 08:58 #10
Jeg lavede en gendannelse og kørte derefter Malwarebytes, som du foreslog. Efter det installerede jeg AVG fra et andet sted.

Jeg synes, at maskinen er blevet lidt ustabil, men det er nok mig i kombination med Windows 8.

I det hele taget er jeg grundig træt af dette dyr, som jeg anskaffede i foråret, og som derfor er med Windows 8.

Tak for din indsat. Læg et svar og du får point.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 09:11 #11
Det er rigtigt at ikke alle er glad for Windows 8, som har sine problemer. Min søn har lige købt en Toshiba bærbar. Den er overraskende nok preinstalleret med Windows 7, med medier til at opgaradere hvis man vil det. Det vælger han så ikke at gøre, da han ikke har brug for Metro skærmen.
Det er nok et klogt valg at blive på Win 7 når man har muligheden til normalt pc brug.
Avatar billede langoe Mester
17. november 2013 - 10:27 #12
Noget der er meget irriterende, men som ikke har en brik at gøre, med det der startede tråden:

Når man skriver i Word eller f.eks. her, så bliver indsætningspunktet stående. Det betyder, at markøren hopper tilbage til indsætningspunktet, og man får utrolig let en usammenhængende og ulæselig tekst, hvis man ikke får redigere grundigt. Jeg antager, at det hænger sammen med Windows 8.
17. november 2013 - 11:15 #13
Ref #12: Går den også det i eks NOTEPAD / Wordpad "skrive" programmet ?
Avatar billede langoe Mester
17. november 2013 - 13:13 #14
Hej karise_larry.

Det ved jeg ikke, har lige prøvet at downloade NOTEPAD, men får en meddelelse fra AVG så opgav.

Men indsætningspunktet bliver stående, uanset om det er her på Eksperten, en anden internetside, Gmail eller Word/OneNote. Det er ret irriterende, og det er vel ikke noget man kan indstille?

Har tænkt på, om det har noget med Microsoft Officepakken at gør men så skulle det vel ikke være tilfældet på internetsider eller hvad????

Har prøvet at indlæse fabriksindstillinger uden virkning.
17. november 2013 - 15:18 #15
Nævnte NOTEPAD er standard SKRIVE program på alle M$ PC'er ...
Hedder også NOTESBLOK ...
Avatar billede langoe Mester
17. november 2013 - 16:31 #16
NOTESBOOK lå jo på maskinen, når jeg fik set mig for. Nej, der er ikke noget problem når jeg bruger det..

Har i øvrigt søgt på indsætningspunkt og fundet en side om "ja til tastebrowsing". Ved ikke om det har med mit problem at gøre? Men sidder med en fornemmelse nu, om at mit problem kan have noget med INDSTILLINGER at gøre.