Avatar billede illuzion Nybegynder
05. november 2013 - 20:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk er ikke identificeret - Kan ikke oprette forbindelse til Internet

God aften eksperter.

Jeg sidder og nørkler med et ret irriterende problem.
Sagen er den, at jeg ikke kan få hold igennem min lan-forbindelse. Mit net virker fint når jeg forbinder via mit trådløse internet, ligeledes fungere det fint, hvis jeg forbinder min bærbar direkte til routeren (det er ikke muligt for mig at teste med min stationære).

Jeg har internet via YouSee hvorfor det kører igennem mit antennestik/kabel-tv stik. Dette stik er placeret inde i stuen. Inde i stuen er der installeret et dataudtag, der kører ind til mit værelse, hvor min stationære befinder sig.
Fra dataudtaget kører der et lan-kabel til min router.

Jeg kan som sagt ikke få rigtig hul igennem, og er lidt stødt mod en mur for hvad jeg kan gøre.

Her er hvad min ipconfig mv siger:
http://i.imgur.com/4mVKaDp.jpg
http://i.imgur.com/blFm49n.jpg
Avatar billede JHorsboel Nybegynder
05. november 2013 - 22:04 #1
Formentlig kablet den er galt med. Har du mulighed for at sætte et andet kabel mellem routeren og den stationære?
(jeg ved godt du skriver at du ikke kan, men der er ikke mange andre måder at fejlsøge på).
Eller sætte et andet netværkskort i den stationære?

Hvis du er rigtig nørdet, kan du købe en magen til denne til at teste kablet med: http://www.mytrendyphone.dk/shop/network-tester-for-26560p.html
Avatar billede illuzion Nybegynder
05. november 2013 - 22:14 #2
Pis, det er præcis hvad jeg håber ikke er grunden :/.

Kablet er nemlig installeret langs væggen i en kabel boks, så skal have anskaffet mig et nyt kabel på en 15-20 meter for at kunne teste om det er det.

Netværkskortet burde virke. Virkede i hvert fald fint før jeg skiftede udbyder.
Avatar billede illuzion Nybegynder
20. december 2013 - 10:38 #3
En lille update. Efter at have prøvet et hav a løsninger endte jeg med at formatere min computer, og wupti så virkede det igen. Simpelthen for mærkeligt.