Avatar billede Buffen Nybegynder
05. november 2013 - 19:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Studie/gaming laptop

Hej.

Jeg leder efter en laptop, der kan bruges til både studie og gaming.
Med dette menes der en laptop, der er tynd og let, men som samtidigt har lidt kræfter til at spille.

Jeg ved godt at det er svært at kombinere gaming med mobilitet og har derfor brugt lang tid på at finde nogle bærbare, der kunne være relevante. Jeg har fundet frem til en bærbar fra Asus som jeg har set mig lidt varm på, men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg får nok for pengene - vil i se på den og give mig et råd?

https://www.fcomputer.dk/computer/bærbar/asus/zenbook-touch-u500vz-cm083h-8gb-core-i7-15.6″-gf-gt650m-2gb-aluminiumsølv-med-teksturerede-mørkebrune-cirkler.html

Mine krav til en bærbar er:

Ca. 2 kg
Ca. 2 cm høj
Min. 13", max 15"6
Skal have numerisk tastatur
Skal have ssd
Skal have nok power til at trække fx battlefield 4 (selvfølgelig ikke på højeste grafik)

Ovenstående model har touch - ikke noget jeg har behov for.
Da mit kendskab til hardware er begrænset, har jeg brugt lang tid på at læse om grafikkort og processor. Umiddelbart ser computeren fra Asus ud til at kunne køre bf4.

Har i nogle bedre forslag, noget jeg skal være opmærksom på eller andet?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2013 - 21:27 #1
Kan ikke lige se hvad dit budget er men jeg ville vælge en http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=794542#extra selvom den vejer lidt mere en 2kg.
Eller en http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=794204#extra hvis mobilitet er et must.

Begge computer har ikke en ssd. Men det kan du jo selv købe og sætte i.

Du skal lige regne med at sådan nogle tynde bærbare bliver let overophedet.
Avatar billede JHorsboel Nybegynder
05. november 2013 - 21:55 #2
Denne kunne også være en mulighed:

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714600010&gruppe=visionnotebook

Den har SSD og et bedre grafikkort end den du selv linker til, dog er den en anelse større/tungere end dine krav. Samtidig er den også billigere.
Avatar billede Buffen Nybegynder
05. november 2013 - 22:43 #3
Tak for forslagene indtil videre. Jeg er lidt usikker på om de bliver for tunge og høje, jeg ville være træt af at fragte et kæmpe monster med rundt. Er der nogen der har erfaring med gamere som de bruger til studie - hvad er mest optimalt?

Vedr. 4. Gen processorer fra Intel så har jeg sammenlignet i7 4200u med den jeg selv linker til. Iflg. Den hjemmeside jeg brugte, var 3. Gen bedre, hvilket ikke giver nogen mening i min verden - nogen der kan be/afkræfte det?

Jeg kan se at ligeså snart højde og vægt kravene slækkes, bliver prisen markant billigere, så jeg ved ikke om jeg skal gå på kompromis... Det er sku svært synes jeg.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 16:51 #4
Det med den processor f.eks. Core i7-4500U er fordi der er et U bagefter som står for low voltage. i7-4500U tager kun 15W mens en i7 4700HQ tager 47W.
Avatar billede Buffen Nybegynder
06. november 2013 - 17:05 #5
Så 3. Gen i den jeg linker til er altså bedre end 4200u? :) ja jeg beklager men jeg ved ikke ret meget om hardware.
Avatar billede RonniGL Nybegynder
06. november 2013 - 17:48 #6
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2013 - 17:08 #7
Ja. En 3. gen er bedre en den 4. gen strømbesparende.
Avatar billede Buffen Nybegynder
07. november 2013 - 19:05 #8
Jeg valgte at købe den jeg selv har linket til