Avatar billede froller123 Nybegynder
04. november 2013 - 20:52 Der er 10 kommentarer

udskiftning af bundkort

hey eksperten jeg står og vil gerne købe mig et nyt motherboard men vil lige høre om man bare kan det og samtidig beholde sin cpu harddisk?
eller skal man slette nogle filer før det kan virke ordenligt?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2013 - 21:17 #1
Skal du beholde din cpu og harddisk uforandret, og ikke vil gøre noget andet end at skifte bundkortet skal det være identisk med det gamle.
Du kan sikkert finde et bundkort hvor cpu kan sidde i, men da hardwaren så er anderledes slipper du ikke for en geninstallering af systemet.
Avatar billede froller123 Nybegynder
04. november 2013 - 21:28 #2
gh det vil sige jeg skal købe en ny win7 cd?
Avatar billede Blandy Praktikant
05. november 2013 - 09:40 #3
Hvis du allerede har en "ikke-oem" licens, kan du bare genbruge win windows 7 cd. Hvis du har sådan en.

Men er din maskine født med en oem på en partition på disken, så skal du have fat i en ny.
Avatar billede froller123 Nybegynder
05. november 2013 - 09:48 #4
der står på cden det er en oem software
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2013 - 16:47 #5
Hvis det er en OEM Cd der er installeret på din maskine følger den i følge betingelserne denne pc's hardware. Man kan få lov at opgradere grafik kort og ram samt harddiske og dvd drev, men bundkortet er normalt ikke indeholdt i sådan en opgradereing. Så vil den opfattes som en ny pc.
Har dog hørt at nogle har påstået at de har kunnet genaktiveret Windows med andet bundkort i, men det strider imod de licensregler OEM står for.
Avatar billede froller123 Nybegynder
05. november 2013 - 16:54 #6
damn, det vil sige jeg bliver nød til at købe nyt bundkort samt win7

mhhm måske skulle jeg bare købe sådan en her AKASA FAN CABLE

eller har det meget bedre med en chipsæt z77 istedet for H61
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2013 - 17:11 #7
Hvad er problemet med det bundkort du har nu?
Jeg har ikke specielt begreb på om det ene chipsæt er bedre end det andet, så det må du få hjælp til fra andre
Avatar billede froller123 Nybegynder
05. november 2013 - 17:18 #8
hmm well honestly det ved jeg sku hellere ikke men der er mange der siger at når det kommer til spil så er det bedst.. personligt kan jeg meget godt lide mit bundkort og har aldrig haft bøvl med det
Avatar billede froller123 Nybegynder
05. november 2013 - 17:19 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2013 - 17:22 #10
Det har jeg så ikke lige forstand på, da jeg slet ikke spiller. Måske Blandy kan komme med indput på det?