Avatar billede NielsBod Nybegynder
30. oktober 2013 - 14:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MAKS og forskydning

Jeg har en (desværre meget beskeden) beholdning af aktier. Gennem flere år har jeg fulgt kursudviklingen. Nu vil jeg gerne vide, hvornår de var mest værd.
Det går fint med at finde maks. Men jeg vil også gerne kunne se den pågældende dato.
Jeg har kursværdien i kolonne H og den tilsvaredne dato i kolonne A. Hele tiden i samme række.
Hvordan får jeg datoen for den beregnede maks-værdi i et (fast) felt ved siden af maks-værdien??
Har Excel 2007.
(Jeg duer ikke til VBA)
NielsBod
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2013 - 14:48 #1
Prøv denne matrixformel:

=INDEKS(A1:A100;SAMMENLIGN(SAND;H1:H100=MAKS(H1:H100);0))
Avatar billede NielsBod Nybegynder
31. oktober 2013 - 15:54 #2
Det virkede desværre ikke.
Får #VÆRDI! som svar.
Kan det skyldes at det er formler, der er i kolonne H og for så vidt også i kolonne A?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 17:31 #3
Lagde du mærke til jeg skrev, at det er en matrixformel?

Det betyder, at du ved indtastning af formlen, i stedet for som normalt blot at afslutte med Enter her skal holde Ctrl og Shift nede før du trykker på Enter. Hvis du gør det korrekt vil formlen blive omsluttet af krøllede parenteser.
Avatar billede NielsBod Nybegynder
31. oktober 2013 - 19:22 #4
Det hjalp!
Og du har selvfølgelig fortjent alle points.
(Nu skal jeg så se om jeg kan finde ud af at give dem til dig !)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 20:27 #5
Du har givet point til dig selv, men dert er ikke noget jeg går op i. Jeg samler ikke på point.

Men for en anden gangs (og for andres) skyld - læs FAQ'en.

Hans