Avatar billede duaf Nybegynder
30. oktober 2013 - 10:46 Der er 1 kommentar

MAC : remote mount Synology mappe via WEBDAVE (DS213J)

Jeg vil gerne kunne:
Have en mappe (fra min NAS) på en fremmed computer der auto mounter ved start (auto delen er jo let nok)

Jeg har:

Synology nas
fast ip
port forward både til ftp og ti webdave

jeg skulle mene at jeg har sat alt op som jeg skal, og FTP virker uden problemer, cloud virker uden problemer, men ikke om jeg kan mounte en folder via webdave :(

jeg har prøvet både på mac og pc og FTP virker perfekt... men webdave gør ikke

Når jeg prøver at logge ind via +K (Opret forbindelse til server) - får jeg svaret "Arkivserveren tillader ikke, at flere brugere logger ind. Prøv at oprette forbindelse igen senere."

men
1 ) der er ikke flere på...
2) jeg burde vel kunn have mange ftp og eller Webdave kørende samtidig ?
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2013 - 21:39 #1
Hvis du har opdateret til Maverick, så kan det skyldes at Apple har pillet lidt for meget:
http://gdgt.com/discuss/tip-problems-remotely-connecting-to-your-synology-nas-in-os-x-mavericks-here-s-how-to-fix-1kzw/