Avatar billede cka Nybegynder
15. august 2001 - 12:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

bios opgradering

Hvordan kan jeg opgradere min bios, når jeg ikke kan komme i dos mode. bruger asus bundkort.
Avatar billede disky Nybegynder
15. august 2001 - 12:22 #1
du skal lave en boot diskette

kan f.eks. hentes fra www.bootdisk.com
Avatar billede cc2000 Nybegynder
15. august 2001 - 12:22 #2
du smider en win98 eller win95 bootdisk i dit diskettedrev og booter derfra... :)
Avatar billede wisen Nybegynder
15. august 2001 - 12:23 #3
downloader en bootdisk fra www.bootdisk.com...
Avatar billede wisen Nybegynder
15. august 2001 - 12:23 #4
Damn :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 12:26 #5
Det er jo ikke nok med en bootdiskette, du skal hente den nyeste bios og et flashprogram.
Helt nøjagtigt, hvad hedder dit bundkort udover ASUS
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2001 - 12:27 #6
Du skal lave en flach diskette med boot filer på, fra en bootdiskette.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. august 2001 - 12:27 #7
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 12:31 #8
Når du har hentet dem, er det en god ide at lægge dem på en helt ny diskette.

Når du har bootet og står i A:\\ tager du bootdisketten ud og sætter den nye diskette i og starter flashprogrammet, det hedder sikkert awflash.exe.
Det første du gør er at hente den gamle bios ud, giv den et navn, f.eks. oldbios.bin og forsæt bagefter med at flashe den nye bios over. Hold øje med at CRC melder ok.
Melder den fejl prøver du igen.
Lykkes det skal du flashe oldbios tilbage, og du må IKKE slukke for PC, ellers har du en død maskine.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 15:53 #9
Takker for pointene ;o)