Avatar billede eurodont Juniormester
28. oktober 2013 - 15:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Merge rækker

Hej.

Jeg skal måske lige starte med at fortælle, at jeg reelt set ingen forstand har på Excel; men jeg har ved at låne lidt hist og her fået udarbejdet et regneark, som jeg anvender på mit arbejde.

Regnearket består at kolonnerne A-J og har følgende værdier:

A = CPR.nr
B = navn
C = Arbejdskode
D = Dato for opstart af indsats
E = Sidste dato for vurdering af indsats
F = Dato for næste opfølgning af indsats
G = Registrering af indsats
H = Kontaktoplysninger
I = Pris på indsatsen
J = Arbejdskode

Jeg ønsker hjælp til følgende:

1. Når jeg manuelt har udfyldt kolonne E kunne jeg godt tænke mig, at kolonne F automatisk rykkes 6 måneder frem, fra den dato som der er udfyldt i kolonne E.

2. I venstre side hedder hver ny linie hhv. 1,2,3, .....

Jeg kunne godt tænke mig, at jeg eks. kunne få linie 3,4 og 5 til blot at hedde 3, da der i nogle af registreringerne i skemaet er flere indsatser tilknyttet det samme navn.

Håber at det skrevne giver mening :)

Mvh.
Sirus
Avatar billede anedi Ekspert
28. oktober 2013 - 16:14 #1
Ad1)
Indsæt nedenstående i celle F2 og træk den ned til slutningen på dine data:
=DATO(ÅR(E2);MÅNED(E2)+6;DAG(E2))

Ad2)
Jeg tror ikke det er muligt at ændre tallet i rækken.
Men du kan oprette en ny kolonne (marker kolonne A, højreklik og tryk indsæt) og i den nye kolonne A indtaste tal som du lyster.

Vh
Anedi
28. oktober 2013 - 16:17 #2
Ad 1:
=EDATO(A1;6)

Ad 2:
Hvis du mener rækkenavnene (numrene) er det ikke muligt.
28. oktober 2013 - 16:26 #3
Ad 1:
Og så skal formlen suppleres med følgende
=Hvis(E1<>"";EDATO(E1;6);"")
for kun at blive vist hvis der er indtastning i E1 - og formateres til datovisning.
Avatar billede eurodont Juniormester
12. november 2013 - 13:27 #4
Hej Alle.

Jeg lukke tråden, da jeg ikke kan finde ud af at få det til at virke.

Tak for Jeres input.

PS: Hvordan lukker man en tråd?

PPS: Hvis I gerne vil have pointene siger I bare til, så skal jeg lade dem tilfalde Jer.
Avatar billede eurodont Juniormester
11. januar 2014 - 07:41 #5
Tråden lukkes

Mvh Sirus