Avatar billede larsjul Novice
25. oktober 2013 - 23:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

søge antal ens forkomster i række med værdier udfra værdier i anden række

Hej

Jeg har et ark med en masse ID numre i kolonne A:A, hver ID nummer har mellem 5 og 48 unikke datoer i kolonnerne B:AH.

Jeg har brug for at sammenligne rækkerne for at findes andelen af ens datoer mellem række 1 og række 2, række 1 og 3, række 1 og 4 osv.

Målet er at finde potentielle fællesskaber mellem "ID koderne" og få koblet dem der i højest grad indeholder de samme datoer.

Jeg derfor opsat et nyt ark med ID numre stående i 1:1 samt A:A for der at lave en sammenlignende matrix hvor ID1 sammenlignes med ID4.

Jeg efterlyser således en funktion den kan tælle antal gengangere af værdier i en række ud fra værdier i en anden række?

Jeg håber meget nogen kan hjælpe da det er en meget vigtig opgave.

Vh Lars
Avatar billede larsjul Novice
26. oktober 2013 - 00:00 #1
Her et link til et fileksempel med hvad jeg gerne vil have sammenlignet. Håber det giver mening.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4538434/Mappe2.xlsx

VH
Avatar billede excelent Ekspert
27. oktober 2013 - 10:36 #2
Avatar billede larsjul Novice
27. oktober 2013 - 23:18 #3
Mange tak for det - det løste det! Smid et svar så jeg kan give point :)

VH
Avatar billede excelent Ekspert
28. oktober 2013 - 21:38 #4
velbekom