Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. oktober 2013 - 21:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mails på iPad?

Hej eksperter,

Jeg har Gmail og bruger Outlook 2013 på min PC. Det virker perfekt.

Nu har jeg så sat en iPad op til Gmail. Vil gerne have at den fungerer præcis som på PC. Sådan at modtagne mails kan ses i indbakken på PC og iPad, og at Sendte e-mails kan ses på PC og iPad.

iPaden kan godt modtage mails uanset om den er på Wi-Fi eller 3g (Telenor).
Problemet er at den ikke kan sende mails, hverken på Wi-Fi eller 3g. Eller jo, men de kommer aldrig frem til modtager. Aner ikke hvor de bliver af.

Hvorfor kan den ikke sende, og hvad kan jeg gøre?

Standard indstillinger efter jeg satte iPaden op til Gmail:
Server til udgående post: Gmail SMTP-server: Til
Indkommende indstillinger: IMAP

Tak!
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. oktober 2013 - 21:42 #1
Internetudbyderen er forresten Stofanet, hvis det har noget at sige.
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
24. oktober 2013 - 21:53 #2
Du vil få mere ud af GMail med Googles egen app (gratis) - bl.a. hvis du bruger labels og foldere.

har du sat GMail til at bruge SSL for SMTP forbindelsen - kan være det er et krav, ellers kan Stofa blokere trafikken.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. oktober 2013 - 22:19 #3
Ok, men det er i forbindelse med min far, som blot skal bruge det til arbejde, og for ham er dette helt fint.

Ja, der står den er sat til at bruge SSL.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. oktober 2013 - 23:44 #4
Never mind! Prøvede Gmail appen, og det er bare KONGE! :-) Virker uden problemer. Tusind gange bedre end Apples egen mail app! Smid et svar, så får du point!
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
25. oktober 2013 - 00:09 #5
Ja ikke? og i den nye version kan bruge gmail konti (bare et tip!)

Tak :)