Avatar billede petert Forsker
24. oktober 2013 - 09:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udføre brevfletning via Excel

Hej alle
Er der nogle der ved om man kan brevflette hvor datakilden ligger i et Excel ark.
Jeg udsender idag breve til en lille forening (ca 50 medlemmer)
Hvor jeg har har adresserne i en Access DB 2003. Jeg søger efter den smarteste måde at gøre dette på uden jeg behøver at købe Access modulet til en ny office pakke.
Er der nogle der har andre ideer til en løsning.?
hvor jeg både kan brevflette og udsende pr mail,(til dem der har dette), og breve til dem der endnu ikke har E-mail.
Hvor jeg kan styre/opdaterer følgende
1. Opkrævning af kontingent / Indskud(1 gang om året)
2. fremsendelse af breve til medlemmerne max 10 om året.

Jeg har office 2010 (til Hjemmet og firmaet)
24. oktober 2013 - 09:48 #1
Du har de samme muligheder i brevfletningen uanset om datakilden er Access eller Excel.
Avatar billede petert Forsker
24. oktober 2013 - 10:07 #2
Hej tak for hurtigt tilbage melding.
Ved du om man kan overfører adresse listen fra Access til en Excel fil
Avatar billede Plauesgaard Nybegynder
24. oktober 2013 - 10:36 #3
Hej

Nu har jeg selv kun version 2007, men her gør man det således.
Under fanen Eksterne Data vælger man Eksporter til excel, så kommer der et skærmbillede op hvor du kan angive filnavn og format.
Mvh.
Per Lauesgaard
24. oktober 2013 - 11:16 #4
Uanset om det er en enkelt tabel eller resultatet af en forespørgsel i Access kan data eksporteres via punktet Eksterne data.

Har du ikke adgang til Access kan du åbne en tabel fra databasen direkte fra Excel.
Filer-Åbn, vælg filtype og herefter din Access-database.
Herefter vælges hvilken tabel fra databasen du vil åbne.
24. oktober 2013 - 11:17 #5
...
Afslutningsvis kan du selvfølgelig gemme i Excel-format.