Avatar billede Claus Mester
23. oktober 2013 - 14:42 Der er 1 løsning

Genoprette image fra usb vha Clonezilla

Min bærbare er gået kold, så jeg blir nødt til at "begynde forfra".

Jeg har i tidernes morgen kloned systemet vha. Clonezilla, indeni PartedMagic som ligger i Hirens BootCD (USB), og placeret kloningen på min USB harddisk.

Men nu hvor jeg forsøger at genoprette kloningen på laptoppen, kan jeg ikke få det til at fungere.

Når jeg kommer til punktet hvor jeg skal vælge "save/restore", er den kun to muligheder, som begge har at gøre med at oprette et image (savedisk):

Ved indlæsning af Clonezilla vælger jeg:

* device-image
* local_dev
* venter på at USB hd bliver mounted
* Har forsøgt at vælge hvad som helst til "/home/partimag" (mappen med kloningen fremgår ikke på listen under USB harddisken)
* Vælger "Beginner"
* Og så er det der kun er "savedisk" eller "saveparts". Ingen restore

Hvad gør jeg (forkert) for at genoprette min kloning??
Avatar billede Claus Mester
23. oktober 2013 - 17:30 #1
Som det så ofte er, løste problemet sig åbenbart. For da jeg prøvede igen senere, lykkedes det uden yderligere udfordringer.