Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
22. oktober 2013 - 20:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overførelse af mails fra Stofa til Gmail?

Hej eksperter,

Jeg har skiftet fra Stofanet til Gmail.
Er der nogen der ved, hvordan jeg overfører alle mine mails fra Stofa Webmail til Gmail?
Vil gerne have dem til at lægge på Gmail serveren i stedet for blot at have dem på computeren.

Jeg har omkring 5000 mails på Stofa Webmailen, så det vil tage aaaalt for lang tid at sidde og vidersende dem til Gmail en efter en :)

Tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2013 - 21:13 #1
du kan installere thunderbird mail, og så hente alt stofa ned på den - og så nøjes du med at køre det til gmail, som du rent faktisk bruger - resten er bare arkiveret i thunderbird (og dermed enkelt at flytte fremover). I thunderbird kan du også oprette gmail, så du kan svare hvis der er svar på gamle mails. Opretter du gmail som imap-klient i thunderbird, så burde den synkronisere server og lokale data automatisk.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
22. oktober 2013 - 21:25 #2
Hvordan siger du jeg får det over på Gmail serveren efter alle mails fra Stofa er hentet ned til Thunderbird?
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
22. oktober 2013 - 22:00 #3
Så fandt jeg ud af det. Også med Outlook (samme princip). Men hvordan kopierer jeg de mange mails i stedet for at flytte dem? Kan kun se muligheden "Flyt", og hvis jeg trækker dem tager den hele meddelelsen i stedet for blot at kopiere dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2013 - 10:13 #4
I thunderbird er der Filer/offline/hent´synkroniser nu
og den ville jeg tro gjorde det.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
24. oktober 2013 - 21:12 #5
Sådan, det virkede perfekt! Dog problemer med Outlook 2011! Det kan godt overføre indbakken, men ikke sendte beskeder. Thunderbird klarede begge opgaver uden problemer og tusind gange hurtigere end Outlook :)

Smid et svar, så får du point :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2013 - 06:24 #6
Ok