Avatar billede niels1982 Nybegynder
22. oktober 2013 - 09:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Langsom internet fra forstyrrende el

Hej.
Jeg har internet hos TDC, som kun kan levere en 4Mb (nogenlunde) stabil linje. Jeg har haft utallige teknikere ude hos mig gennem det sidste 1½ år, uden at der er sket noget. De siger alle sammen, at der er et el-apparat i bygningen, eller måske endda området, som går i kobberkablerne i jorden og forstyrrer signalet. De har kørt overvågning på min forbindelse og kan godt se, at problemet opstår engang imellem, men de har ikke kunne finde kilden. Hvis jeg kører med en hastighed der er højere end 4Mb bliver jeg konstant smidt af, så jeg er tvunget til den lave hastighed. TDC har opgivet at finde kilden til problemet, selvom vi er et par stykker i opgangen, som er ramt af problemet.

Mit spørgsmål er så, om jeg har nogle alternative muligheder for at få hurtigere internet?
Jeg kan ikke umiddelbart finde andre udbydere, som kan levere på min adresse (Frederiksberg), som ikke også bruger TDC's kobber i jorden.  Kender i måske til nogen?
Kan man kræve at TDC fikser problemet, eller kan man selv gøre noget for at løse det?
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
23. oktober 2013 - 23:42 #1
Der er jo mange løsninger som ikke hedder TDC.

Har i kabel TV? de fleste kabel tv udbydere har også internet (YouSee, Stofa ....)

I mit firma har vi en håndfuld 3G mobiltbredbånd routere fra 3
Sidst jeg testede havde vi omkring 30Mb DL og 8Mb UL

Tredje mulighed er jo en fiber forbindelse som i måske kunne dele med andre i opgangen (ved ikke om det er helt lovligt :) )
Avatar billede niels1982 Nybegynder
24. oktober 2013 - 10:47 #2
Går Yousee og Stofa's løsninger ikke også igennem de samme kobberledninger i jorden?

Jeg har også overvejet en 3G løsning, men mig bekendt er der stadig ingen løsninger med ubegrænset datamængde pr måned, og vi bruger vores forbindelse ret meget, så grænsen vil alt for hurtigt blive nået.

Vores område er desværre ikke et fiberområde, så det er heller ikke en mulighed.
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
24. oktober 2013 - 11:47 #3
Nej, kabel TV kører ikke på samme kabler som telefoni.

Telefon (og ADSL) kører på tynde kobber ledninger, mens f.eks. YouSee kører på coax kabler som er et skærmet kabel.

3 har da vist en (næsten) ubegrænset løsning - tror grænsen er 1TB - eller 30 GB om dagen.
Avatar billede niels1982 Nybegynder
28. oktober 2013 - 08:12 #4
Jeg ved ikke, hvorfor jeg troede kabel TV også brugte kobberkablerne i jorden. Lidt æv jeg først bliver klar over det nu.
Jeg bestilte YouSee kabel TV-internet i torsdags, havde det fredag og det har kørt perfekt og 100% stabil på 30Mb hele weekenden, så det kunne ikke være bedre. Tusind tak for hjælpen
Avatar billede niels1982 Nybegynder
28. oktober 2013 - 08:12 #5
Jeg ved ikke, hvorfor jeg troede kabel TV også brugte kobberkablerne i jorden. Lidt æv jeg først bliver klar over det nu.
Jeg bestilte YouSee kabel TV-internet i torsdags, havde det fredag og det har kørt perfekt og 100% stabil på 30Mb hele weekenden, så det kunne ikke være bedre. Tusind tak for hjælpen
Avatar billede niels1982 Nybegynder
28. oktober 2013 - 08:15 #6
tak
Avatar billede niels1982 Nybegynder
28. oktober 2013 - 08:16 #7
Ok Hardball21, jeg prøver at godkende dig svar, så jeg kan give dig point, men det magter jeg åbenbart ikke. Kan du hjælpe mig med det også? Tak
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
28. oktober 2013 - 16:09 #8
Det var sgu da godt at løsningen ikke var svæere end så :)

Livet er for kort til en dårlig forbindelse!