Avatar billede ekinci Praktikant
22. oktober 2013 - 08:17 Der er 6 kommentarer

Installere programmer på D drevet

Hejsa

Nogen der ved om det er muligt at installere programmer på D drevet uden at gen installere dem ved en formatering ?

Synes jeg bruger meget tid på at installere programmerne efterfølgende..
Avatar billede chalde Seniormester
22. oktober 2013 - 08:19 #1
Det kommer helt an på det enkelte program.
Mange programmer kræver tilføjelser til både registreringsdatabasen og systemdrev, hvilket går tabt ved en formatering.

Alternativt kan du kigge på kloning af dit drev: http://lifehacker.com/5839753/the-best-disk-cloning-app-for-windows
Avatar billede tubber Juniormester
22. oktober 2013 - 08:30 #2
Ofte er problemet at .dll, .ocx og lignende filer installeres i windows system eller system32 folder, da man på den måde kan spare plads ved at lade alle programmer der bruger den enkelte fil kalde den et centralt sted.

Ved du hvad for filer af den type programmet bruger kan de kopieres over i mappen med .exe filen til det program du tænker på og det kan ofte kørers der fra.
Du kan evt. google om du kan lave en portable installation af dit program - der findes også programmer der kan lave en portable installation til dig (det er beregnet til en USB pen).

Ellers skal du lave en clean install både af C og D og derefter ghoste dit C drev så vil de programmer der var ved din clean install altid virke efter geninstall, men programmer installeret senere vil måske ikke.
Det kræver mere eller mindre man læser sin ghost ind inden man installeret et permanent program og så laver en ny ghost af C efter man har installeret sit program.
Avatar billede chalde Seniormester
22. oktober 2013 - 08:42 #3
Tilføjelse til #2: http://portableapps.com/
Avatar billede ekinci Praktikant
22. oktober 2013 - 08:50 #4
Hej med jer to

Det ser ud til at jeg må bide i det sure æble og installere det hele på C drevet.

Smid et svar så i kan få jeres point.
Avatar billede chalde Seniormester
22. oktober 2013 - 08:54 #5
Hvis der er tale om standardprogrammer, så kan www.ninite.com være en hjælp efter installation af OS.

Ingen point til mig.
Avatar billede ekinci Praktikant
22. oktober 2013 - 09:05 #6
tak for hjælpen