Avatar billede nesdam Nybegynder
21. oktober 2013 - 22:38 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Efter formattering mangler drivere

Jeg har købt en ny Medion PC med Windows 8, men formatteret den og lagt den gamle Windows 7 - 64 bit ind. Desværre mangler 4 drivere. De er markeret med "gul markering" under "andre enheder":
PCI - enhed
SM Buscontroller
USB controller (Universal serial bus)

Jeg har ikke kunnet finde dem på Medions hjemmeside. Min model hedder Medion Akoye E4085 (MD8377). (Jeg ved ikke hvad motherboard hedder)
Hjælp søges til at "finde" dem på nettet og evt. en lille notits om indstallering. Windows update finder dem ikke.
Avatar billede milter Ekspert
21. oktober 2013 - 23:13 #1
Virker computeren godt nok?

Hvis du åbner kabinettet, burde du kunne se fabrikat og modelnummer på bundkortet et eller andet sted.
Avatar billede nesdam Nybegynder
21. oktober 2013 - 23:23 #2
Den har nu kørt to dage. Jeg har ikke observeret problemer endnu, men alle funktioner er ikke afprøvet. Jeg har desværre erfaring med at medions bundkort og lignende ikke altid er "standard" vare, men vil da prøve at åbne og kigge efter navn på bundkort.
Avatar billede milter Ekspert
21. oktober 2013 - 23:38 #3
Lidt søgning på nettet tyder på, det er et bundkort fra MSI, men med et modelnummer, MS 7857, som jeg ikke kan finde på nettet.

Har du prøvet, om chipsetdriverne til Win8 kan bruges?
Avatar billede nesdam Nybegynder
21. oktober 2013 - 23:58 #4
Jeg har ikke prøvet win 8 chipset. Vil helst ikke forsøge alt for meget, men søger en "idiotsikker" løsning, da det har kostet masser af bøvl indtil videre at downgrade til win 7. Kender desværre ikke så meget til chipset o.l. så jeg er nødt til at få et "sikkert" tip ;-)
Avatar billede milter Ekspert
22. oktober 2013 - 00:18 #5
I dit sted ville jeg så spørge dem på deres kontaktside, hvordan du klarer dit problem. Så længe vi ikke ved helt præcist, hvilket bundkort du har i maskinen, bliver det meget svært at finde en idiotsikker løsning.

https://www.medion.com/dk/service/kontakt/?msn=0&mm=0

Chipsetdriverne til Win8 vil sikkert virke, men jeg tør ikke garantere det. Medion burde kunne fortælle dig det.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2013 - 07:18 #6
prøv med denne her

http://www.iobit.com/driver-booster.php

m.v.h
Avatar billede nesdam Nybegynder
22. oktober 2013 - 08:22 #7
Medion giver kun support til det installerede styresystem. Det var jo win 8 som jeg har slettet, så jeg tror desværre ikke der er meget hjælp at hente der, Foreløbig tak for jeres forslag som jeg vil afprøve.
Avatar billede tubber Juniormester
22. oktober 2013 - 08:35 #8
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. oktober 2013 - 08:49 #9
Som tubber  skriver slimdrive klarer det helt bestemt eg har netop lavet den model i sidste uge de drivere der ikke kunne findes på deres dvd fandt Slimdrive
Avatar billede nesdam Nybegynder
22. oktober 2013 - 08:54 #10
jeg er på job pt. men vil prøve Slimdrive eller iobit driver booster når jeg kommer hjem. Min erfaring med disse programmer plejer dog at være at de scanner og søger for manglende drivere, men når man så skal downloade drivere skal man betale/registrere programmet. Håber det er anderledes med disse :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. oktober 2013 - 09:01 #11
Slimdrive fås i både free og betalings udgave dovnload denne vejledning som jeg har lavet det er en pdf fil øverst i vejledningen er der et direkte link til den free.
http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede nesdam Nybegynder
22. oktober 2013 - 13:15 #12
Fint nem forståelig forklaring. Afprøver det i aften!
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2013 - 13:42 #13
hold jer nu ikke tilbage for at prøve den jeg foreslog

den fandt 2 nye på en maskine som slimdriver IKKE kunne

de er begge gratis så husk det

hvis der IKKE er lavet drivere til win 8 er du bare på den

i det tilfælde vil ingen af de valgte programmer hjælpe dig

man kan af og til opdatere drivere til sådanne uden de rigtige drivere ved bare at lade den søge i de gamle driver mapper

m.v.h
Avatar billede MADOlsen Forsker
22. oktober 2013 - 14:10 #14
hvis der IKKE er lavet drivere til win 8 er du bare på den
Han har jo netop nedgraderet til Win 7.. ;-)
Avatar billede nesdam Nybegynder
22. oktober 2013 - 14:13 #15
Jeg ved ikke om jeg misforstår dig her, men det er Windows 7 jeg mangler drivere til. Maskinen var "født" med 8´eren men er omformatteret til Win 7. Selvfølgelig prøver jeg også dit forslag, hvis den anden ikke finder de manglende drivere.
Avatar billede nesdam Nybegynder
22. oktober 2013 - 14:14 #16
Korrekt!
Avatar billede nesdam Nybegynder
22. oktober 2013 - 14:16 #17
Korrekt!! Det var et svar til # 14 :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. oktober 2013 - 14:22 #18
Det er jo også det jeg har gjort nedgraderet og i dag kommer der en ny Medion som skal nedgraderes! SO WAT
Avatar billede nesdam Nybegynder
22. oktober 2013 - 20:18 #19
Så er begge programmer afprøvet. Først SlimDriver som fandt en del fejl. De blev rettet og så prøvede jeg Iobit Driver Booster. Den fandt yderligere et par driveropdateringer. MEN INGEN AF DEM har fundet de to sidste jeg mangler og har manglet hele tiden, så mine USB3 stik ikke fungerer:

USB controller (Universal serial bus)
Hvad gør jeg nu!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2013 - 11:10 #20
Du få i hvert fald ikke hjælp fra mig selv om jeg lige har fundet de sidste drivere til dig som jeg skrev har jeg netop ændret samme model og er i gang med den næste Medion i Dag
Avatar billede nesdam Nybegynder
23. oktober 2013 - 13:52 #21
Jeg ved ikke om vi er gået lidt galt af hinanden. Jeg værdsætter faktisk dine forslag og fine vejledning og har også brugt det program du anbefalede. Desværre kunne jeg ikke give dig point da du havde lavet dit indlæg som en kommentar. Men TAK for hjælpen.
Avatar billede nesdam Nybegynder
23. oktober 2013 - 13:53 #22
Den sidste kommentar
her var selvfølgelig til poko1
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2013 - 14:14 #23
Jeg følger blot de regler der står og lægger ikke som svar i alle tråde 
http://gratisupload.dk/vis_billede/702068/
Og læg mærke til at slimdrive kan!! Hvor den anden ikke kan.
Og hvis du havde haft tålmodighed havde du fået at vide at du skulle begynde fra den nederste ende hvor chipset driverne var.
http://gratisupload.dk/vis_billede/703123/
Avatar billede milter Ekspert
23. oktober 2013 - 23:00 #24
@nesdam.

Poko1 mener nok, at du med 22825 point på kontoen efterhånden har lært, hvordan pointsystemet fungerer :-)

Pointsystemet her på eksperten.dk kan synes lidt uklart beskrevet, men hvis man læser alle FAQ's igennem, burde der ikke være nogen tvivl, f.eks. denne del:

"Brugeren har kun lagt en kommentar, hvilket ikke kan belønnes med point. Du beder vedkommende, i en kommentar, om lave et svar. Når han har gjort det, kan han tildeles points."

.. som du kan finde her:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede nesdam Nybegynder
24. oktober 2013 - 08:55 #25
Jeg er fløjtende ligeglad med point. Jeg kommer her for at søge hjælp. Er der nogen der har lyst til at hjælpe og kommentere på mine spørgsmål er jeg glad. Jeg ville gerne have delt de 60 point mellem alle der havde været inde og kommentere, men så godt kender jeg altså ikke systemet. Mine 22000 point er mest optjent som "hvilende" medlem. Jeg har vist ikke bidraget med ret meget, men nydt godt af andres kundskaber. Tak for det til alle! Er der nogen der føler sig snydt, deler jeg gladelig ud af alle mine point, bare skriv hvordan det gøres. Jeg har ikke selv noget at bruge dem til.