Avatar billede Cedde Praktikant
21. oktober 2013 - 12:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Farvekoder.

Er det muligt at farvekoderne således at det skal kombineres med en række og et tal.
Fx. Fagleder har blå farve, og er i række 2 Kolonne 1
Når jeg så skriver et tal i række 2, men kolonne 5, kan man så koble dem sammen, så den også bliver blå?
Avatar billede panebb Novice
21. oktober 2013 - 12:57 #1
betinget formatering og formel
Avatar billede Cedde Praktikant
21. oktober 2013 - 13:09 #2
[IMG]http://i.imgur.com/9Sa37b7.png[/IMG]

De skal gerne kobles sammen på en eller anden måde, hvis man kan det?
Avatar billede sdh Mester
21. oktober 2013 - 15:47 #3
Hvis du uploader din fil til gupl.dk så vil jeg gerne komme med et bud på en løsning.
Avatar billede Cedde Praktikant
21. oktober 2013 - 16:10 #4
Avatar billede sdh Mester
21. oktober 2013 - 16:44 #5
Du bliver nød til at uploade filen som den er og ikke kunne et skærmprint ellers kan jeg ikke hjælpe dig.
Avatar billede Cedde Praktikant
21. oktober 2013 - 17:12 #6
Avatar billede Cedde Praktikant
29. oktober 2013 - 13:30 #7
Og der var intet svar til dette?
Avatar billede sdh Mester
01. november 2013 - 10:52 #8
Beklager - skulle lige tænke mig lidt om.

Men har nu fundet en løsning:

http://gupl.dk/703503/

Som du kan se har jeg lavet et nyt ark (Stilling) for ikke at skulle taste stillingsbetegnelse i formlerne.
Avatar billede Cedde Praktikant
01. november 2013 - 12:50 #9
Det ser bare rigtig fornemt ud.
Lige for at hører, hvordan de forskellige formler virker. kan du så give en kort beskrivelse af hvad du linker til:
=AND(IF(ISNUMBER(SEARCH(Stilling!$A$10;$B8;1));TRUE;FALSE);D8<>"")
Avatar billede sdh Mester
01. november 2013 - 13:20 #10
som du kan se er der oprettet det antal formler svarende til antal stillinger i betinget formatering. I stedet for at skrive den pågældende stillingsbetegnelse i formlen eksempelvis:

=AND(IF(ISNUMBER(SEARCH("Fagleder";$B8;1));TRUE;FALSE);D8<>"") har jeg refereret til den pågældende celle der er i arket "Stilling". Det vil sige at da stillingsbetegnelse "Fagleder" står i celle a2 i arket "stilling" er formlen således:
AND(IF(ISNUMBER(SEARCH(Stilling!$A$2;$B8;1));TRUE;FALSE);D8<>"")

Har du brug for at udvide med flere stillingsbetegnelser skal du gøre det i arket Stilling og lave en ny formel i betinget formatering der referer til den pågældende Celle. Du skal angive den farve du ønsker i betinget formatering - den overføres ikke automatisk fra arket stilling - desværre.

Håber min forklaring er fyldestgørende ellers spøger du bare igen:-)
Avatar billede Cedde Praktikant
01. november 2013 - 15:26 #11
Fantastik. Det er jeg virkelig glad for. Mange tusind tak :)