Avatar billede neoman Novice
19. oktober 2013 - 12:08 Der er 1 kommentar

Vi søger Magento ekspertise til færdiggørelse af webshop snarest

Vi driver en velindkørt webshop der sælger ca. 5000 varer (uden eget lager) med en 7-cifret omsætning og ca. 50 domæner, som på sigt alle skal aktiveres. Vi er uventet strandet midt i en flytning til Magento, og skal gøre arbejdet færdigt snarest muligt. "Snarest muligt" betyder at det firma som kan levere hurtigst har vores største interesse.  Vi bor i 2100, så dem vi kan mødes med fysisk har et fortrin, men det er meget lille.

Status:

Vores nuværende løsning er et gammelt CMS-system, og vi ønsker at flytte, for at drage fordel af bedre brugerflade og bedre SEO.  Vi har en Magento 1.7 CE sat op, men der mangler en hel del før det kan gå i luften.  Den nuværende leverandør kan ikke tilbyde nogen håndfast plan for færdiggørelse, så derfor søger vi anden hjælp.

Vi har en mangelliste som vil blive tilsendt potentielle samarbejdspartnere, sammen med url'er til vores nuværende shop og den nye installation.

Vores showstopper:

Alt backendarbejde som synes at være default i Magento skal elimineres. Dvs. når kunden trykker Bestil, skal systemet af sig selv maile en ordrebekræftelse til kunden og en kopi til os, uden at kræve nogen indgriben fra os. Ingen videre handling fra vores side skal være nødvendig i Magento (vi har vores eget backendsystem til ordrebehandling, baseret på emails fra webshoppen). Hvis dette ikke kan arrangeres sådan, er vi parate til at droppe Magento.

Et uddrag fra mangellisten:

• Der skal etableres mulighed for visning af billeder af underkategorier i kataloget
• Der skal etableres visning af billeder for simple produkter, når de er del af et grupperet produkt (plug in?)
• Der skal etableres visning af konfigurerbare produkter - dvs. en gul/grøn/blå t-shirt skal kunne vises (dette er et nice-to-have lige nu, men must-have senere)
• Tillige forestår der meget oprydningsarbejde i data, da datastrukturen i det gamle system samt måde data er blevet flyttet på, har medført at vi har mange duplikater i det nye system. Dette arbejde skal nok udføres af os selv, muligvis under lidt rådgivning fra jer.
• Vi skal have verificeret at det SEO vi er i færd med er korrekt, eller vi skal have en bedre opskrift
• Der er en række ændringer til layout/format af diverse sider, listet detaljeret i mangellisten.
•    Vi skal opgraderes til version 1.8. Eller ej. Vejled os.

Andet arbejde:

• I skal instruere os i: etablering af konfigurerbare produkter, etablering/ændring af fragt/fragtfrit, etablering af pakketilbud, ændringer af flere produkter ad gangen (så som opdatering af priser eller billeder)
•    I skal løbende besvare spørgsmål vedr. Magento og den aktuelle shop

Vi har brug for:

• Færdiggørelse af opgaver på mangellisten (et løst gæt er 20 timer, plus/minus 10)
•    Evt. flytning af site + domæner
•    Instruktion i brug af forskellige features i Magento
•    Svar på forekommende spørgsmål i denne sammenhæng
•    Aftale om samtidigt samarbejde ved ændringer, udvidelser samt support

Vi ønsker at indgå et langvarigt samarbejde, da vi ikke er eksperter på web og ikke ønsker at blive det.  Vi ønsker at have en samarbejdspartner som vi har tiltro til, og som også kan tage sig af vores fremtidige webbehov.

Ideelt er samarbejdspartneren et firma som inkluderer hosting, så alt er samlet et sted og hvor sygdom eller ferie ikke nedlægger al aktivitet når vi får brug for udvidelser. Alternativt kunne vi overveje at forblive hostet hvor vi er nu, og bruge ekspertise af et samarbejdende par eller flere (igen for at undgå perioder hvor at alt går i stå pga. ferie eller sygdom)

Jeres timepris er naturligvis interessant, men jeres effektivitet er mindst lige så interessant.

• Vi forventer at I kan lave og overholde en plan, og af jer selv melde tilbage hvis tingene ikke går som de skal.
• I må meget gerne være bekendt med risikostyring.
• En struktureret arbejdsgang ville være at foretrække. Vi skal nok lige blive enige om hvad dette betyder rent kontant.

I har godt kendskab til Magento, så de basale funktioner sidder på rygmarven.  I kan henvise til mindst to aktive Magento sites I har etableret for mindst 1 år siden, og har efterfølgende udført mindst 1 større ændring på hver. Vi ønsker navn og kontaktinformation for en referenceperson for hvert af disse sites.

Videre forløb.

Vi vil gerne høre fra jer snarest. Hermed mener vi snarest!  At få vores site i luften så snart som overhoved muligt er vigtigt, og derfor vil de firmaer som kan tilbyde den hurtigste færdiggørelse have vores største interesse.

1. Skriv en PM med oplysninger om jer selv, links til jeres Magento sites og referencer (vi ønsker at forhøre os hos referenterne om hvordan samarbejdet med jer opleves fra kundens side).
2. I får url'er  til vores sites.
3. Vi vender tilbage efter at have talt med referenterne.
4. Efterfølgende taler vi sammen, og I får anmodning om tilbud, eller et pænt nej tak.

Vi forestiller os:

1. Et fastpris-tilbud på arbejdet på mangellisten
2. Et tilbud af passende art for support for vores dataændringer
3. Et evt. tilbud på flytning og hosting
4. Forslag om, samt tilbud på, fremtidig samarbejdsform.
Avatar billede areon Nybegynder
23. oktober 2013 - 09:05 #1
Hej Peter,
Skrev til dig på Amino også - dog uden held.

Lad mig høre fra dig at du har modtaget mine beskeder.

Ser frem til at høre fra dig
Mvh
Thomas