Avatar billede TheJyde Nybegynder
19. oktober 2013 - 09:13 Der er 11 kommentarer

Drupal på Surftown

Hejsa!

Grundet alt det sikkerhedshalløj, der har været med Joomla, har jeg nu besluttet mig for at prøve Drupal i stedet for.

Jeg ville så installere det på mit webhotel og får følgende fejlmeddelelse:

Unicode library     Error
Multibyte string input conversion in PHP is active and must be disabled. Check the php.ini mbstring.http_input setting. Please refer to the PHP mbstring documentation for more information.

Nogen her der kan hjælpe? :)
Avatar billede repox Seniormester
19. oktober 2013 - 09:54 #1
Dit framework mangler at PHP er compiled med mbstring udvidelsen.

Da du er på shared hosting, får du nok ikke lavet det om.
Avatar billede TheJyde Nybegynder
19. oktober 2013 - 09:59 #2
Så det er slet ikke muligt at få Drupal på Surftown? - Synes det lyder underligt efter man kan finde nyheder som denne? :)

http://blog.surftown.dk/vi-fejrer-drupal-7-med-100-rabat-pa-vores-webhoteller/
Avatar billede repox Seniormester
19. oktober 2013 - 11:08 #3
Pas - det er jo noget du må tage med Surftown.

Det er jo heller ikke sikkert det er Drupal i sig selv, men måske et modul eller en udvidelse du har lagt på der skaber problemet.

Fejlen er i hvert tydelig.
Avatar billede TheJyde Nybegynder
19. oktober 2013 - 11:15 #4
Det er i installationsproceduren.. :)
Avatar billede repox Seniormester
19. oktober 2013 - 11:52 #5
Så er der ikke meget du kan gøre.

Prøv deres support - eller find en bedre udbyder.
Avatar billede TheJyde Nybegynder
19. oktober 2013 - 11:59 #6
Har skrevet, men ingen svar endnu.. Hvilken udbyder kunne du foreslå? :) - Den skal være meget stabil og også kunne klare en del trafik. :)
Avatar billede repox Seniormester
19. oktober 2013 - 12:18 #7
Hvor spids er du til server administration? Cloud hosting med en VPS ville jo være ideelt.
Avatar billede TheJyde Nybegynder
19. oktober 2013 - 12:21 #8
Har kigget lidt på VPS, synes bare det er meget dyrt for et webhotel.
Avatar billede repox Seniormester
19. oktober 2013 - 12:40 #9
Hvad er meget? Du kan få VPS'er ned til 40-50 kr om måneden?
Avatar billede TheJyde Nybegynder
19. oktober 2013 - 12:41 #10
Alle dem jeg har set kostede 2-500 kr/md. :)
Avatar billede repox Seniormester
19. oktober 2013 - 12:59 #11
Det er fordi du kun kigger på danske udbydere.

Tag et kig på DigitalOcean, Hetzner eller Linode.