Avatar billede lone_a_p Praktikant
18. oktober 2013 - 15:30 Der er 6 kommentarer

Nyhedsbreve

Hvad skal jeg tænke specielt på, når jeg vil begynde at udsende nyhedsbreve fra mit website-produkt? Er der top 10 guide?

Skal jeg fx være bekymret for at ryge i spambokse - I givet fald, hvordan undgår jeg det bedst muligt?

Er det fint bare at prøve sig frem, eller vil det være dumt, fordi det er vigtigt at have noget bestemt plads inden?? Fx det med spam.

Har længe gerne villet sende nyhedsbrevene, men har simpelthen ikke turdet indtil nu. Søger hjælp :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. oktober 2013 - 15:46 #1
1. Det er ulovligt at udsende nyhedsbreve uden at modtager har tilmeldt sig (det har de måske gjort i dit tilfælde)
2. For at undgå at ryge i spamkurven, er der en del man kan gøre, hvilket du kan finde på google

Forstår ikke hvad du mener med at "prøve sig frem"?
Avatar billede wjens Guru
18. oktober 2013 - 16:25 #2
Avatar billede lone_a_p Praktikant
18. oktober 2013 - 16:37 #3
Ja, det står i betingelserne ved oprettelse af profilen. Og det bliver selvfølgelig nemt at melde sig fra, jeg hader selv det modsatte. Så der er ikke noget problem der.

Jeg har bare hørt, at man virkelig skal være forsigtig med udsendelse af nyhedsbreve - uden at jeg rigtig har fået uddybet, hvad man skal være forsigtig med, bortset fra de her spamfangere, eller hvad de hedder. Men hvis I ikke mener det er rigtigt, så vil jeg da prøve mig frem.

Med prøve sig frem mener jeg:
- egen server vs. fx mailchimp
- layout
- måden at skrive på
- og det som I evt. ville vende tilbage med, som jeg ikke vidste noget om :)
- osv.

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
18. oktober 2013 - 16:40 #4
Og tak for link i øvrigt! :)
Avatar billede repox Seniormester
19. oktober 2013 - 07:18 #5
Nå, men det er jo lige et område hvor jeg har nogle spidskompetencer.

Jeg sidder som udviklingschef i en virksomhed der netop tilbyder nyhedsbrevsløsninger på samme måde som MailChimp og lignende SaaS produkter.

Hvis du skal have en slags top ti, som er til at arbejde med, så må det være noget a la dette:

1) husk SPF og DKIM
2) husk "Precedense: Bulk" angivelse
3) reager altid på bounces
4) kontroller dit indhold - lige vægt mellem tekst og billeder
5) synligt afmeldingslink
6) husk statistik - event Google Analytics
7) skriv kun til kunder som har accepteret nyhedsbreve.
8) brug aktive afsender-adresser
9) lav A/B split test fra tid til anden
10) host det aldrig selv - din IP kan blokeres hvis du sender for meget uønsket.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. oktober 2013 - 14:23 #6
Fantastisk repox!! Tusind tak!

Lige netop hvad jeg mangler!! - eller manglede ;-)

Der er lige noget at sætte sig ind i :-)