Avatar billede rockbottom_dk Nybegynder
17. oktober 2013 - 16:11 Der er 21 kommentarer

Fotovogn

Er der nogle der ved, hvor gode billederne er, som bliver taget om natten af en fotovogn???  Kan man se ansigterne.

Jeg køre ikke stærkt, og jeg køre slet ikke om natten - så jeg har ingen erfaring, og påtænker at forbedre systemet hvis der er behov.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 16:20 #1
Jeg har blevet knipset en enkelt gang da det var rimelig mørkt, og der kunne man desværre tydeligt se hvem der kørte bilen :-(
Fik 1000 kr i bøde ved den lejlighed.
Og nej jeg så ikke glad ud på billedet ;-)
Avatar billede repox Seniormester
17. oktober 2013 - 16:32 #2
De bruger en speciel type blitz som gør at billederne bliver knivskarpe uanset belysning.

Alle som har prøvet at blive blitzet kan nok godt nikke genkendende til det rødlige lysskær der kommer.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 16:33 #3
Ja desværre "suk"
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 16:36 #4
Er der flere i bilen bliver deres billeder streget over. De er normalt kun interesseret i føreren af bilen.
Avatar billede chalde Seniormester
17. oktober 2013 - 16:51 #5
Og såfremt et potentielt lovforslag går igennem, så er det irrelevant hvem der fører bilen, og dermed ansigtet:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-71819742:forslag-fartb%C3%B8de-til-ejer-frem-for-f%C3%B8rer.html
Avatar billede cemkoc Nybegynder
17. oktober 2013 - 17:35 #6
nogen der ved hvor meget der bliver trukket fra ved en fart bøde ? er det km eller % der bliver modregnet:
Avatar billede cemkoc Nybegynder
17. oktober 2013 - 17:38 #7
Billederne bliver desværre skarpe, har selv prøvet det :-(
Avatar billede repox Seniormester
17. oktober 2013 - 17:45 #8
Der trækkes tre procent af den målte fart fra.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. oktober 2013 - 18:03 #9
Jeg mener nu det er tre km/t der trækkes fra den målte fart.

Og så er 1000 kr lige i overkanten for et sort/hvid foto ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 18:11 #10
#9 Ja havde jeg så bare smilet på billedet, så havde bærrene nok ikke været så sure ;-)

Kender ikke hvor meget der trækkes fra, men da billedet blev taget kiggede jeg på speedometeret,og den stod faretruende på omkring 70 km't hvor jeg må køre 50. Og da jeg samtidigt havde en anhænger på kunne det have blevet rigtig dyrt. Som jeg forstår det rammes man hådere når man har anhænger på. Min fart blev målt til 62 eller 63 mener jeg det var.
Forseelsen ligger helt tilbage til omkring 2005 vil jeg tro.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. oktober 2013 - 18:17 #11
Mener i begge to har ret. :-)

3 km/t fratrækkes op til 100 km/t, og 3 procent fratrækkes over 100 km/t.
Avatar billede thov Forsker
17. oktober 2013 - 18:48 #12
En pjaskvåd forrude gør at billederne bliver ubrugelige.
Jeg blev knipset i øsregn -sekundet før viskerne tog en tur - og jeg fik aldrig noget brev.
Avatar billede cemkoc Nybegynder
17. oktober 2013 - 23:18 #13
jeg troede at det var nok med nummerpladen. Så du siger at billedet også skal være tydeligt?
Avatar billede cemkoc Nybegynder
17. oktober 2013 - 23:20 #14
hvad var bøden/straffen for denne forseelse?

jeg kørte omkring 80 på en vej hvor man der var sat til 50. men jeg bremsede ned da jeg så fotovognen så jeg var vel omkring de 70 km
hvordan kan jeg regne min bøde og evt. min straf ud ??
Avatar billede vejmand Juniormester
17. oktober 2013 - 23:27 #15
Avatar billede store-morten Ekspert
17. oktober 2013 - 23:30 #16
Avatar billede store-morten Ekspert
17. oktober 2013 - 23:34 #17
Avatar billede cemkoc Nybegynder
17. oktober 2013 - 23:38 #18
tak for linket, jeg har kigget på siden, men jeg syntes ikke der står noget om grænsen for hvornår man skal op til en ny teori og køreprøve, eller er det kun når man har kørt over det dobbelte af det tilladte ?
Avatar billede store-morten Ekspert
17. oktober 2013 - 23:41 #19
Avatar billede store-morten Ekspert
17. oktober 2013 - 23:51 #20
(Til højre) Kik under: Kørekort --> frakendelse af kørekort
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. oktober 2013 - 11:18 #21
efter sigende skulle ca 10% af alle billederne blive kaseret pga for dårlig kvalitet