Avatar billede AHH96 Nybegynder
17. oktober 2013 - 15:29 Der er 16 kommentarer

Mister hele tiden internetforbindelse hjemme!

Hej
Jeg har dette problem, at internet forbindelsen hele tiden "hopper af". Jeg kan have fx have internet de første 15 min eller nogen gange 1 times tid, og så mister min bærbar forbindelsen (acer aspire 5750ZG. Når jeg prøver at foretage fejlfinding af nettet, virker det ikke. Når jeg så klapper skærmen ned, så den går på standby, og lukker den op igen lidt efter, virker internettet næsten altid igen efter jeg har fortaget fejlfindingen! Det mærkelige er, at dette kun sker når jeg er på vores trådløse netværk hjemme, men eftersom de andre i familiens internet virker på deres computer, kan det vel ikke være det trådløse netværks skyld?
Jeg håber nogle vil være venlige at hjælpe tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 15:34 #1
Hej og velkommen til.
Kan du se mange trådløse netværk inde under netværksindstillinger?
Er der en del kraftige af dem, kunne det tænkes du skulle skifte den frekvens som det trådløse kører på.
Så vidt jeg husker er der små 10 forskellige frekvenser man kan bruge.
Formoder de andre computere hjemme du taler om kører trådet netværk.
Avatar billede AHH96 Nybegynder
17. oktober 2013 - 15:43 #2
Tak for det
- Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår, når du skriver jeg skal skifte frekvens, og at der er 10 man kan bruge. Men ja de andre kører trådløst også
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 15:49 #3
Hvis de andre ikke falder af nettet,så burde det jo ikke være nettet som der er problemet.
Prøv evt at tjekke om de nyeste drivere til hardwaren på pc er installeret.
Hvilket sytesystem kører den?
Avatar billede AHH96 Nybegynder
17. oktober 2013 - 16:23 #4
Jeg har lige prøvet at opdatere driveren via Windows Update, så ved ikke om problemet ligger der? Computeren kører på Windows 7
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 16:25 #5
Ok. Fint.
Prøv at gå i enhedshåndteringen og find trådløst netkort,højreklik og vælg egenskaber-strømstyring.
Er der tjekket af at Windows må lukke for enheden, så fjern dette tjektegn.
Avatar billede AHH96 Nybegynder
17. oktober 2013 - 16:42 #6
Okay har det jeg fået gjort nu!
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 16:56 #7
ok, så prøver vi at se om det hjælper på det.
Avatar billede AHH96 Nybegynder
17. oktober 2013 - 17:41 #8
Den har lige gjort det igen desværre, og efter jeg prøvet fejlfindingen siger den noget med at et netværks kabel ikke er sat korrekt i eller beskadiget?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 17:52 #9
Jamen det passer jo ikke når det er en trådløs forbindelse du bruger???
Det skulle så være det kabel der kommer fra dit stik i væggen til din router. men så burde de andre jo også have problemer med nettet.
Og som jeg forstår på dig kører nettet fra de andre computere ikke?
Avatar billede AHH96 Nybegynder
17. oktober 2013 - 18:15 #10
Jo det kører fint uden afbrydelser på de andre computer i huset...kun min der er problemer med
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 18:24 #11
Og derfor giver det jo ingen mening at den skriver noget om et netværkskabel, når du bruger trådløs forbindelse.
Du har ikke ved et uheld lukket for det trådløse kort vel?
På noge bærbare er der en knap man kan slukke og tænde for det trådløse netkort.
Avatar billede AHH96 Nybegynder
17. oktober 2013 - 19:08 #12
Nej den er altid tændt, og det kræver at trykke på 2 knapper for at slukke den, så det er svært at komme til at slukke den ved et uheld. Men nu har nettet fungeret fint i over 1 time, så måske det har hjulpet?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 22:40 #13
Ok du melder tilbage hvis det kører fint igen.
Avatar billede MADOlsen Forsker
18. oktober 2013 - 10:46 #14
#8 Og du er sikker på, at det er det trådløse netværkskort du fejlfinder på, og ikke ved en fejl det trådede?
Avatar billede AHH96 Nybegynder
18. oktober 2013 - 19:23 #15
Går bare ned i højre hjørne og trykker på "fejlfinding"
Avatar billede AHH96 Nybegynder
18. oktober 2013 - 19:26 #16
Ser ud til den stadig gør det desværre, men nu når jeg trykker "fejlfinding" nederst i højre hjørne, plejer den at oprette forbindelsen igen, selv om den stadig siger det med kablen...