Avatar billede pstidsen Novice
17. oktober 2013 - 01:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er one.com bedst og billigst?

Skal til at lave en ny hjemmeside, men er i tvivl om webhotel. Jeg regnede med at bruge one.com, men da jeg så, at de skulle have 60 kroner om året for et domæne, syntes jeg det var lidt dårligt at kræve 60 kroner for noget, der kun koster 45, men er det standard med et "domænegebyr"?
Avatar billede repox Seniormester
17. oktober 2013 - 07:16 #1
God hosting er ikke billig.

De 60 kr for et domæne er sikkert oprettelsesgebyr - et engangsbeløb. I det gebyr er indeholdt det første års gebyr hos DK-Hostmaster. Derefter er det DK-Hostmaster der afregner med dig årligt til 45 kr.

Det vil sige at one.com kun tjener 15 kr (inden skat og moms er afregnet) når du køber et domæne hos dem. Det er en relativ lille fortjeneste, så det kan man godt sige er billigt.

Personligt køber jeg altid mine domæner hos GratisDNS - der koster et .dk domæne 99 kr, men jeg er bedre tilfreds med deres produkt end hvis jeg skulle bindes op på hosting hos nogle af de billige udbydere.

Hosting har jeg så til billige penge i udlandet i stedet. Dette i form af cloud hosting med VPS'er.
Avatar billede TIversen Novice
17. oktober 2013 - 21:02 #2
Bestemt ikke!

Mange synes de er for store og har for mange kunder til at kunne hjælpe dig ordentligt.

Prøv at tage et kig på http://www.webhosting.dk/

Det er faktisk rigtig god hotsing til en billig pris. Lad ikke sidens simplicitet snyde dig - det virker!

Mvh
Thomas
Avatar billede kjeldsted Novice
17. oktober 2013 - 21:43 #3
Jeg har hørt at de er blevet noget bedre siden jeg forlod dem som kunde.
Men jeg må dog indrømme at jeg har en lang række kedelige eksempler hos One.com.
Bl.a. engang hvor der blev ændret tidsindstillinger på den server en af mine sider lå på. Jeg brokkede mig og fik først af vide at jeg jo havde ændret i mine PHP scripts (havde de kigger på mine filer ville de vide at der ingen ændringer havde været i 1,5 år). Derefter sagde de i supporten at "de jo ville have fået klager fra alle, eftersom de jo kun har én server".
Dér valgte jeg så at smutte fra dem.
Men som sagt. Jeg har hørt at der skulle være sket en del siden.
Avatar billede pstidsen Novice
17. oktober 2013 - 21:51 #4
Jeg har kun arbejdet med one.com, så jeg er mest hjemme i deres system. Derfor tror jeg at det bliver valget, da det ikke lyder til at de skiller jeg ud negativt.
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2013 - 14:33 #5
Flere der vil have points ?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2013 - 09:07 #6
Jeg har 4 hjemmesider hos one.com.. syntes de har en rigtig god support, men er ved at være lidt træt af de langsomme svartider der er på mine sider. det kan ofte tage 3-4 sekunder før den overhoved begynder at loade index.php.

er begyndt at læse lidt om cloudhosting. men det jo også en helt anden pris.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2013 - 11:08 #7
One.com er billigt, meget billigt. Men de er langt fra de bedste.
Dem der siger de ikke yder god support, vil jeg så modsige. Jeg har aldrig haft problemer med dem.
Men de har meget langsome svar tider. Jeg bruger dem for det meste når jeg bare skal have noget op hurtigt og uden problemer.
Så hvis du kan leve med der nogle gange sker timeout for besøgende eller de måske skal vente 1-2 sek. ektra for at få vidst siden er det fint nok.