Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
14. oktober 2013 - 14:29 Der er 18 kommentarer

Intet internet på 802.11n

Hej, jeg har en PC som ikke kan gå på trådløst internet via 802.11n men jeg har fundet ud af at når jeg skifter til b/g så kan jeg godt komme på, men hastigheden er meget lav og ustabil.

Begge mine bærbar pc'er fungere fint. Jeg har lige købt et nyt trådløst netkort, men dette hjalp heller ikke.

Jeg har søgt på nettet og prøver mange forskellige ting, men intet har hjulpet det mindste.

Håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. oktober 2013 - 15:02 #1
er du sikker på de netkort overhovedet understøtter 802.11.n teknologien?
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
14. oktober 2013 - 15:58 #2
Ja det er helt nyt.
Jeg har prøvet med disse 2:
http://www.edimax.co.uk/en/produce_detail.php?pd_id=384&pl1_id=1&pl2_id=44

http://www.asus.com/Networking/PCEN15/

Der var ingen forskel. Jeg kan godt komme på routeren og med fuld styrke og den skriver endda også at den har internet adgang, men internet virker ikke. Prøver jeg så at gå ind i netværksindstillingerne på pc'en og skifte fra 802.11 b/g/n til bare b/g. Så virker internettet men dog ustabilt og med lav forbindelses hastighed.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. oktober 2013 - 16:37 #3
Har du prøvet med en anden router og hvilket styresystem er der på din pc og hvilken router har du nu?
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
14. oktober 2013 - 16:47 #4
Det er en router jeg har fået installeret af waoo her i foråret. Ved ikke hvilket mærke, men den har model nr. DRG700 Jeg har Windows 7 på alle pc'erne.
14. oktober 2013 - 17:11 #5
Er der andre trådløse enheder i nærheden som KAN forstyrre ?
Skift WLAN kanal på routeren ...
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
14. oktober 2013 - 18:01 #6
Nej der er slet ikke nogen. Jeg har prøvet at skifte kanal.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. oktober 2013 - 18:55 #7
Du har flere pcer i hjemmet skriver du, men alle døjer vel ikke med problemet? Og hvis de nu gør så vil jeg gætte på der er noget galt med routeren... Evt prøv og sæt en anden router op / låne af en ven og se om du kan forbinde til den router...
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
14. oktober 2013 - 19:12 #8
Nej vi har 2 bærbar og de virker fint. Det var derfor jeg købte et andet netkort, fordi jeg troede det var defekt.
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
14. oktober 2013 - 19:24 #9
Jeg har fået den til at komme på nettet igennem 802.11n men og fik kørt en hastighedstest, den angiver en 2mbit hastihed. Min bærbar ligger mellem 25-30 mbit.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. oktober 2013 - 19:35 #10
Er begge trådløse i denne test?
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
14. oktober 2013 - 19:45 #11
Ja vi bruger kun trådløst.

Efter at have rodet med routeren kan jeg nu konkludere at alle pc'erne max opnår en 2 mbit forbindelse. Men til gengæld er det ens for dem alle sammen.
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
14. oktober 2013 - 20:01 #12
Efter at have rebootet routeren virker internettet fint på begge bærbar igen, men ikke på den stationære pc. Stadig samme fejl.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. oktober 2013 - 21:06 #13
Det er svært at sige... Du skriver du har prøvet en masse ting, men hvis det først er nu du prøver at genstarte den..

Du er fortsat nødt til at teste på en anden router i stedet for den nuværende.. Det kan være netkortet, men det kan os være routeren.
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
14. oktober 2013 - 21:31 #14
Routeren har været slukket før :)

Jeg tror jeg har haft held med at få det til at virke ved at bruge metode 1 og 2 i denne guide:

http://support.microsoft.com/kb/900926/da

Nu kan jeg få en stabil 10-12 mbit forbindelse frem. Dog et stykke fra de 25-30 mbit som de bærbare. Nogle der har tips til at forbedre dette?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. oktober 2013 - 22:34 #15
Søger man på DRG700 kommer der lidt frem og jeg vil stå fast ved at du bør købe en router og sætte DRG700eren i bridge mode så den fungere som modem og så en router efterfølgende der ordner det trådløse.

Det trådløse udstyr du får fra ISPere har aldrig været meget værd.. Og lige nu tænker jeg hvor længe mon enheden klarer din opsætning før der sker ballade...
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
15. oktober 2013 - 08:53 #16
Ja du har nok ret. Jeg har også tidligere haft geninstalleret Windows uden det hjalp, så det må være routeren der skaber problemet.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. oktober 2013 - 14:01 #17
Løsningen er som sagt blot at sætte den i bridge mode og koble en anden router på... (Det er jo den der får internettet, så vi kan ikke helt undvære den)..

Kører selv med sådan en opsætning og har gjort i nogle år efterhånanden..
Avatar billede Blueeyez Mester
19. oktober 2013 - 00:15 #18
afmelder overvågning pga inaktivitet.