Avatar billede FredeP Nybegynder
13. oktober 2013 - 10:30 Der er 5 kommentarer

Smtp server i udlandet

Jeg er ved at sætte et overvågningskamera op i Tyrkiet, og det skal forbindes, så det sender mails ved alarm.

Det bruger det der smtp server.

Jeg har sat et op hjemme, og det virker fint, men det virker ikke hernede.

Nogen der ved om smtp indstillinger er anderledes fx i Tyrkiet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2013 - 10:43 #1
Jeg gætter lige: herhjemme har du sat til op til den SMTP-server din Internet-udbyder stiller til rådighed. Det vil typisk være sådan, at den kun kan tilgås fra Internet-udbyderens netværk.

Den nemme løsning er at lave dig en Googlemail-konto, kun til dette, og bruge den fra Tyrkiet. (...eller en anden email-udbyder)
Avatar billede FredeP Nybegynder
13. oktober 2013 - 11:05 #2
Jeg har sat den op til min hotmail konto.
Jeg kan også godt tilgå mit kamera hjemme, selvom jeg sidder i Tyrkiet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2013 - 11:23 #3
Så din smtp indstilling i kameraet er sat til smtp.live.com ?

Du skal ikke skrive et "svar" med mindre du har en løsning til spørgsmål, som der står: "Svar (til løsninger og pointgivning)".
Avatar billede FredeP Nybegynder
13. oktober 2013 - 11:38 #4
Ups til "svar".. :)

Ja, den er sat til smtp.live.com
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2013 - 11:53 #5
Ja, så bør det virke på samme måde i Tyrkiet som i Danmark - med mindre de bruger port 25, og ISP i Tyrkiet har blokeret for den. Prøv:

"SMTP server" - Set the outgoing server as smtp.live.com and the outgoing port as 25. You can use 587 as the SMTP port if the default port is blocked for some reason.