Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. oktober 2013 - 11:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Popup reklamer ved indlogning

Jeg har bemærket at Eksperten igen er begyndt med popup reklamer, ved indlogning.

Hvis man helst er fri for det, syntes jeg, Spywarefri har lavet en god lille artikel her.

http://www.spywarefri.dk/artikel/pas-pa-reklamer-og-deres-indhold/
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2013 - 13:11 #1
Ja det har jeg opdaget, og har aktiveret sdblock til min Firefox.
Synes dog dette er harmløst i forhold til de spam fodboldindlæg der kommer.
Hvis ikke de har fået løst det, vil der sikkert komme nogle af dem her i aften når der afvikles Vm Kvalifikation.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. oktober 2013 - 13:27 #2
Eksperten lever af reklamer. Uden reklamer, ingen Eksperten.

Af og til vil der kommer en intersticial-reklame, som den der kører pt. - det er med til at finansiere driften.

Det er fair nok at synes at det vil man ikke acceptere - det er et stort internet og der er sikkert andre steder derude som er reklamefri, danske og forholdsvis spam-fri. Men man skal bare huske at det er svært at stille krav til både mængden af reklamer - og samtidig forvente at der er udviklere som skal arbejde med Eksperten :-)

Det er ikke et oplæg til debat, men mere en konstatering. Lige som linket til adblockeren.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. oktober 2013 - 14:28 #3
Heller ikke for at debattere, men jeg syntes, du er for sort hvid her.

Betyder det du skriver: Uden pop-up reklamer ved indlogning, ingen eksperten ?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. oktober 2013 - 14:31 #4
Hvad vil du med det spørgsmål?
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. oktober 2013 - 14:33 #5
Gerne vide om om ikke der findes en mellemvej, flest muligt brugere af E. kan leve med

Ved fra tidligere tråde at det netop er popup reklamerne der generer
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. oktober 2013 - 14:42 #6
Reklamen skulle kun komme én gang (pr dag / uge etc), medmindre man kører med private browsing / sletter cookies eller andre former for blokering af cookies. Jeg har kun fået den en gang i dag. Er der problemer med det så skal det selvfølgelig fikses.

Mht. mellemvej, så nej. Ikke umiddelbart. Eksperten anvender samme annonceformater som resten af virksomheden (Computerworld og sektioner) og sælges ofte med som "ekstra" når der sælges - det giver ikke økonomisk mening at lave om på kampagnerne på Exp.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. oktober 2013 - 15:01 #7
Så må det være en gang pr pc, og ikke en gang for hver bruger

Jeg har fået den 3 gange i dag, på min arbejdsplads pc, på egen pc og på min kones iPad

Tak for forklarigen
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. oktober 2013 - 15:07 #8
Ah ja. Mig som er uklar - det er pr (cookie-baseret) pc, så derfor får du den. Vi er (endnu) ikke så smarte at vi kører pr. bruger :-)
11. oktober 2013 - 20:53 #9
Jeg knaster [F5] straks den dukker på - så "genloades" siden og reklamen er væk ...
Avatar billede Andershoegh Seniormester
14. oktober 2013 - 19:43 #10
Jeg lukker her, og henviser endnu en gang til spywarefri, hvis popupreklamerne skulle genere

http://www.spywarefri.dk/artikel/pas-pa-reklamer-og-deres-indhold/
Avatar billede mugs Novice
14. november 2013 - 19:24 #11
Sammenlignet med så mange andre sites, synes jeg nu ikke ekspertens brug af reklamer er særlig generende. Og som Lars skriver, er der jo nogle der skal betale gildet.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
14. november 2013 - 19:40 #12
Her 3 andre fora, med frivillige hjælpere.

Så det kan man vurdere forskelligt

http://www.spywarefri.dk/forum/

http://linuxin.dk

http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1366974034160020