Avatar billede DenmarkMTA Nybegynder
09. oktober 2013 - 14:22 Der er 8 kommentarer

Mastercard Direct, kan man hæve på det?

Hej, jeg har lige fornyligt fået et Mastercard direct, har et spørgsmål. Kan man godt foreksempel gå op i fakta og købe noget og sige 100 over som man kan på et kreditkort? Jeg er ikke helt sikker og syntes det ville være lidt pinligt hvis det nu var.
Og kan man hæve i pengeautomater eller skal man gå selve i banken?

Jeg har nu søgt i næsten 2 dage og prøvet at finde svaret men alt jeg kan finde er spørgsmål angående at overhæve beløbet på ens mastercard osv... :/

Håber i kan hjælpe. :-)
Avatar billede repox Seniormester
09. oktober 2013 - 15:58 #1
Du kan ikke betale 'over beløbet' da kortet er et debit kort og ikke et kredit kort. Forskellen er at kreditkortet giver dig kredit, i tilfælde af du ikke har dækning. Debitkortet kontrollerer om du har dækning for det du skal betale.

Du kan hæve penge i automater.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. oktober 2013 - 16:44 #2
Du kan godt "hæve over" beløbet, bare der er dækning: http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Kort/Kortbestemmelser-for-mastercard-DIRECT-O18-forbrugere-og-erhverv.pdf

Citat:
Du kan bruge kortet til at
• hæve kontanter ved kassen i banken
• hæve kontanter i bankens pengeautomat. (Banken kan dog fastsætte begrænsninger for udbetalingen)
• hæve kontanter på større posthuse i Dan-mark
• hæve kontanter hos pengeinstitutter eller kontantudbetalingssteder, der er tilsluttet MasterCard.
• Hæve kontanter i forbindelse med køb af varer i udvalgte butikker
Avatar billede repox Seniormester
09. oktober 2013 - 16:52 #3
Det er nyt for mig. Jeg har tit stået i kø bag folk med debit kort som konsekvent ikke kan hæve over beløbet.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. oktober 2013 - 17:12 #4
Skal lige siges, det er ikke noget jeg har erfaring med. Læste bare i linket.......måske butikkerne ikke gør det, ved det ikke.
Avatar billede DenmarkMTA Nybegynder
10. oktober 2013 - 14:21 #5
Tak for hjælpen. :D

Også tak til dig repox :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
10. oktober 2013 - 14:29 #6
Velbekomme, jeg sender et svar til accept.
Avatar billede repox Seniormester
10. oktober 2013 - 15:24 #7
Selv tak :)
Avatar billede HKW Nybegynder
10. oktober 2013 - 15:51 #8
I taler vist forbi hinanden. Man kan jo godt sige, at man vil betale "100 over", så man får 100 kr. tilbage i byttepenge.

Hvad man ikke kan, er at trække sin konto i minus.