Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
07. oktober 2013 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man om-programmere en tast ?

Med telefonen i den ene hånd og tastaturbetjening med den anden giver af og til besværligheder.  Problemet er her : @
Kan man om-programmere en ad F-tasterne til at skrive tegnet @ ?
Hvordan ?.
mvh Jørgen Carlsen
Avatar billede repox Seniormester
07. oktober 2013 - 17:42 #1
Hvis du er lidt fiks på fingrene kan du måske nøjes med venstre Ctrl + venstre Alt + 2.

Det giver det samme, uden du skal lave fiks-fakserier der kan påvirke andre programmer.
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
07. oktober 2013 - 18:08 #2
Tak for svaret.
Men desværre - jeg ER ikke fiks på 3 fingre på samme hånd.
Findes den anden mulighed ?
mvh Jørgen C
Avatar billede repox Seniormester
07. oktober 2013 - 18:12 #3
Sandsynligvis ikke uden en tastekombination - du kan muligvis anvende træge taster i Windows, hvis det er en mulighed.

Alternativt, kan du kigge på denne artikel fra microsoft:
http://www.microsoft.com/hardware/en-us/help/support/how-to/keyboard/reassign-keys
Avatar billede HKW Nybegynder
07. oktober 2013 - 18:57 #4
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2013 - 21:35 #5
det kan man på Logitech tastatur hvis man installerer setpoint

http://www.logitech.com/da-dk/support/3131?osid=14&bit=64

m.v.h
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
08. oktober 2013 - 12:57 #6
Hej
Tak for kommentarerne og tips'ene.

Til  HKW som foreslår Microsoft Keyboard Layout Creator

Umiddelbart ser det ud til at kunne re-programmere tastaturet.
Mit lille forsøg lykkedes fint. Man kan også skrive en kontrol-tekst i programmet. Tasten med det "nye" tegn virkede.
Men - så snart jeg skulle skrive andre steder (browser / tekstbehandling)- var intet sket. Tastaturet var som oprindeligt.
Så er det, jeg ikke kan komme videre, medmindre én af jer har nogen erfaring med det her.
Mvh  Jørgen Carlsen
Avatar billede HKW Nybegynder
08. oktober 2013 - 13:12 #7
Hvert program kan have sit eget tastaturlayout. Dvs allerede åbne programmer ser ikke ændringen - medmindre du specifikt skifter layoutet. Næste gang du åbner programmet, vil det bruge standardlayoutet.
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
22. oktober 2013 - 08:46 #8
Spørgsmålet lukkes.

Der kom desværre ingen brugbar løsning.

Tak til dem, der forsøgte med hjælp.

Venlig hilsen  Jørgen Carlsen