Avatar billede linnea Praktikant
04. oktober 2013 - 05:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sletning af content.ie5 i temporary internet files

Jeg har til min skræk oplevet, at den skjulte mappe "content.ie5"-mappe indeholder store mængder data. Det er lykkedes mig at få slettet en 5-6 mapper uden problemer men i den resterende mappe ligger stadig godt 1,5 mio filer og fylder omkring 65 GB.

I starten kunne jeg godt få lov at slette 40.000 ad gangen og er således kommet af med et par hundrede tusinde, men nu vil den ikke engang slette 200 filer.

Har haft startet op i fejlsikret tilstand og forsøgt dér. Ingen forskel.

Jeg "tør" ikke slette index.dat-filen - er klar over, at den må være ødelagt på en måde.

Kan forskellige forslag i tidligere indlæg men vil gerne have hjælp til en sikker måde at håndtere det på Windows7.

Selvfølgelig supervigtig for mig, at en sletning af indholdet af mappen plus evt index.dat-filen IKKE ødelægger mine eksisterende filer. Formoder at index.dat-filen er korrupt - derfor "nervøs".

Anyone?
Avatar billede linnea Praktikant
04. oktober 2013 - 06:13 #1
Jeg har selv tre forslag:

1. Finde et program til at slette med. Forslag til et, som er enkelt at bruge og som ikke sletter alt muligt andet. Nogen forslag?

2. Tage disk ud af pc og tilslutte med craddle til anden pc - dermed burde jeg kunne få adgang til at slette filer. Formoder det er fordi, at een eller anden Windows-process holder fast i dem og jeg derfor ikke kan slette.
Hvis jeg for held til at slette index.dat-filen, vil den så genskabe sig, når jeg igen sætter disken tilbage og booter op på den?

3. Som jeg kan læse mig frem til, findes der 3 forskellige index.dat-filer på forskellige placeringer. Kan jeg nøjes med at slette een af dem eller "hænger de sammen"?

4. Endelig har jeg læst forslag om at oprette en ny konto med admin-rettigheder som så vil have mulighed for at slette filerne, da den ikke har en historik tilknyttet, som "låser" filerne.

Input/erfaringer modtages med glæde.
Avatar billede milter Ekspert
04. oktober 2013 - 11:57 #3
For et par år siden var indholdet på min søns C-drev vokset til en størrelse, som fyldte omtrent det samme som din.

Jeg fik de samme problemer som dig med at slette dem, men Ccleaner, som karise_larry nævner, fik kål på dem til sidst. Den gav op (frøs), hvis jeg valgte alle filerne på een gang, men med en mindre portion ad gangen og flere timers arbejde lykkedes det.

Index.dat-filen er en systemfil og meget svær hvis ikke umulig at slette. Jeg ville ikke forsøge at slette den, men der findes programmer, som kan overskrive indholdet, så det ikke kan læses. Faktisk findes der adskillige index.dat-filer på din computer.
Avatar billede milter Ekspert
04. oktober 2013 - 11:58 #4
Lige en lille rettelse til #3. Det var indholdet af content.ie5, ikke C-drevet, som fyldte omkring 58GB.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2013 - 12:04 #5
når jeg kommer ud for en af disse vanskelige Pc'er kører jeg Ncleaner kør den kun som vist! så du ikke fjerner andet end det du vil.øverst er der et link til download.
http://gratisupload.dk/vis/686756
Avatar billede linnea Praktikant
30. oktober 2013 - 08:01 #6
Tak for jeres forslag - det bliver dog ikke til points i denne omgang.
Valgte at pille disken ud og tilslutte med en craddle. I løbet af 5-6 timer var mappen tømt.