Avatar billede KimClausen Nybegynder
03. oktober 2013 - 21:53 Der er 9 kommentarer

VVS Regning?

Hejsa.
Da jeg for et år siden havde et vvs firma ude for at se om de kunne finde årsagen til at mit tryk på varmeanlægget, kom mesteren ud for at se om han kunne finde fejlen, dette var ikke tilfældet. Så vi snakkede sammen om der skulle termografi på, for at finde fejlen. Så han sender bud efter en af sine svende til at lave nogle ventiler så termografimanden kunne sætte tryk på fra dem. Han fandt heller ikke noget..

Tiden gik og en dag da min bror "som var på daværende tidspunkt vvs lærling" stod i mit fyrrum og snakkede om det, lagde vi mærke til at der var dråber med vand på bundpladen af min varmevands beholder. Vi har så fundet fejlen og der er ingen problemer mere.

I dag ringer VVS manden så om jeg havde fået løst problemer. Om det var et forsikringsspørgsmål. Hvor jeg siger Jeg havde min bror til at kigge på det og fandt ud af det var den beholder.
Han undre sig over at termografimanden ikke havde set det. "Øhh han skulle trykprøve inde i huset.. Ikke den varmevandsbeholder, det var Ham selv der skulle det"

Nu til spørgsmålet. Kan han tillade sig at opkræve for hans tid, hans svend samt termografi manden? Når fejlen ikke blev fundet, jeg fandt den selv ved et tilfælde. Og deres arbejde udføres vel ikke tilfældigt?

Nogen der ved noget om dette?

Mvh
Kim
Avatar billede repox Seniormester
03. oktober 2013 - 22:06 #1
Selvfølgelig må han det. Så kan du jo gøre indsigelse mod hans krav og vedblive med det -  også overfor eventuel inkasso.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2013 - 09:27 #2
Du betaler også en lægekonsultation selvom du ikke bliver rask.
Avatar billede repox Seniormester
04. oktober 2013 - 09:39 #3
^^
Avatar billede finb Ekspert
04. oktober 2013 - 13:04 #4
Hvis du arbejder, vil du gerne have løn.
Det vil vvs også
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2013 - 18:43 #5
Jeg fik for 8 år siden lavet en gas test af anlægget for at få fundet fejlen i mit varmeanlæg. Her blev selve kedlen med varmtvandsbeholder koblet fra fordi forsikringen ikke betaler for disse dele. Så det er sikkert en standard måde man gør det på. At få udført sådan en test er dyrt, og er fejlen ikke i de skjulte installationer er det ejeren der skal betale for denne test. Dækker forsikringen din varmtvandsbeholder, bør forsikringen betale for testen.
Men så heldig tror jeg ikke du er desværre.
Det er jo derfor VVS mesteren spurgte om det var en forsikrings sag.
Avatar billede KimClausen Nybegynder
04. oktober 2013 - 20:49 #6
Så vil alle kunne starte et firma og tage ud og sige, efter 2 timer.. Arg kan ikke finde fejlen. Meeeeeen det bliver liiiige 800kr for de 2 timer.
Man betaler jo heller ikke for et tomt karton mælk, som var fyldt da du tog den i køleren, men tom ved kassen.

Og føler mig NOGET så røvrendt når min bror og jeg selv finder fejlen.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2013 - 07:58 #7
Ja det kan jeg da godt forstå du gør. Jeg havde haft det på den samme måde, hvis jeg havde været i samme situation. Det ændrer dog ikke noget ved den procedure de bruger i forbindelse med forsikrings sager desværre :-(
Avatar billede g91 Juniormester
05. oktober 2013 - 17:07 #8
Kim du er galt afmarcheret. Du betaler for, at VVS-manden har hjulpet med at lede efter en fejl. Og du har vel ikke fået nogen garanti for at det lykkedes for ham.
Jeg tror også at mange kender det, at ha' bilen på værksted fordi der et eller andet der driller, og hvis værkstedet bruger tid på fejlsøgning, ja så kommer der jo en bon der skal betales uanset om de kan finde nogen fejl eller ej.
Så glæd du dig over at du har en dygtig bror, og at du så er sluppet for at betale VVS-manden for at udbedre fejlen, men kun for at lede efter den.
----------------------------
Det kunne jo være gået endnu værre, ligesom ham manden der kørte sin bil på værksted for at få repareret noget. Og da han så spurgte om hvad det ville koste, fik han den besked, at det ville løbe op i ca. 6.500 Kr. plus materialer og arbejdsløn !
Avatar billede KimClausen Nybegynder
05. oktober 2013 - 17:28 #9
Det er jeg skam med på.. Jeg vil skam også gerne betale de 3 timer han har brugt her på at fejlfinde samt sætte ventiler på. Han siger så, at der nok er en utæthed under huset. Og han vil have termografimand på, og han ville ikke sende bud efter ham med mindre han var sikker på at der var en utæthed. Han finder jo intet.. Der er tale om sidste år.. I torsdag da jeg snakkede med ham, undrede det ham at termografimanden ikke fandt fejlen ved varmvandsbeholderen. "Dertil mener jeg så at det ikke er der termografimanden skal kigge.. Han skulle trykprøve anlægget.." Det skulle jo være VVS manden der med sin erfaring skulle have tjekket alt.. Kan satme ikke være meningen at folk dertil efterfølgene selv skal finde fejlen. Den eneste årsag til vi så det, var fordi bunden på varmevandsbeholderen var rusten.. HVILKET VVS MANDEN SKULLE HAVE SET.. Så jeg skal betale for en service jeg faktisk ikke har fået.. blot fordi han mente at der ville blive en forsikringssag ud af dette?.. Han brugte 3 timer på dette at fejlfinde osv. Jeg brugte med min bror 15min..

Som en god ven skrev til mig.. "Men du betaler altså 6700 for et skøn for at en person kommet ud og IKKE finder det som er fejlen.  Finder selv fejlen og skal så betale fordi fejlen er fundet?"
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester