Avatar billede mokka35 Nybegynder
02. oktober 2013 - 16:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Frontpage på mac?

Hej

Hvilke programmer kan man få til at programmere html i, til en imac?

Jeg har en bærbar pc jeg har lavet hjemmeside på, men den synger vist på sidste vers og vil høre hvordan jeg kan lave hjemmesider fra min imac?
Har brugt Frontpage til programmeringen og filezilla til upload.
Hvordan gør jeg på en Imac?

Jeg er rimelig amatør til html, så der må godt være design og ikke kun html programmering i det nye program.

Håber nogen kan hjælpe :-)

Det en Imac OS X V. 10.8.5

Mvh Mokka35
Avatar billede conz Juniormester
02. oktober 2013 - 16:44 #1
Jeg mener at Dreamweaver kan fås til OSX, der er både kode og wysiwyg.

Jeg ved ikke om Googles nye Web Designer kan fås til Mac, men der er også wysiwyg.

Ellers fandt jeg denne på Google:
www.tuaw.com/2011/06/15/ten-wysiwyg-html-editors-for-mac-os-x/
Avatar billede mokka35 Nybegynder
02. oktober 2013 - 17:55 #2
Ok tak, ser lige på det :-) Glemte at skrive det helst skal være gratis.. :-)
Avatar billede mokka35 Nybegynder
02. oktober 2013 - 18:24 #3
Er ikke så skarp i det her mac, kan jeg hente Dreamweaver ned gratis? og ved ikke lige hvad "wysiwyg" er? :-)
Avatar billede mokka35 Nybegynder
02. oktober 2013 - 18:47 #4
Tak for linket.
Fint prog det der kompozer

Mange tak.
Avatar billede conz Juniormester
03. oktober 2013 - 08:46 #5
Velbekomme =)

Til info så er wysiwyg = What You See Is What You Get. Altså at man blot kan trække objekter rundt for at lave et design, i stedet for at skrive kode.

Til yderligere info så er det meningen at den person, som har hjulpet dit skal lægge et Svar, som du derefter kan acceptere og give point til vedkommende.

Personligt samler jeg ikke på point, men nu ved du det til en anden gang.
Avatar billede mokka35 Nybegynder
03. oktober 2013 - 23:41 #6
Er ny i det her og ved ikke hvordan jeg giver dig point for svar?? Hjælp mig :-)
Og kan jeg ændre det jeg har gjort?
Avatar billede conz Juniormester
04. oktober 2013 - 10:43 #7
Det er okay med pointene, det går nu nok. Det kan ikke laves om nu.

Men i fremtiden, så beder du den, der har hjulpet dig om at lægge et svar, også acceptere det svar, ligesom du gjorde med dit eget svar nu her.