Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
01. oktober 2013 - 23:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Madplan & Indkøbsliste

Hejsa alle i (garanteret klogere mennesker end jeg)

Jeg skulle til at lave et excel program som skulle have flg. funktioner.

Indsætte opskrifter (Indgredienser & evt. Fremgangsmåden)
Lave madplan for en uge eller 2 ( Vælge nogle af de opskrifter man selv har lagt ind.)
Indkøbslisteover alle de ting man skal købe (Jeg har valgt opskrifterne og derefter tæller den det sammen og laver en liste)
ekstra: Hvis man bliver flere en der er angivet så skal man kunne sige at der skal være 2 gange denne ret f.eks.

Nu tænkte jeg om der allerede findes et program et sted på det vide internet. Har prøvet at goggle lidt men syntes ikke rigtig der var noget.

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Henrik
Avatar billede jjbirk Nybegynder
02. oktober 2013 - 07:18 #1
Lyder da som en god ide, håber der kommer nogle bud.
Jeg er med på en lytter :-)
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
02. oktober 2013 - 08:46 #2
Hvordan vedhæfter jeg det excel ark jeg er startet på, så dem der evt vil og kan hjælpe, kan se hvad mine tanker går ud på?
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
02. oktober 2013 - 09:05 #3
Jeg har uploadet, hvad jeg har lavet indtil videre.
Konstruktive ændringer modtages gerne, men jeg vil gerne have en overskuelig forside "Madplan" - heril er der vel et par data ark, som forsiden "madplan" skal plukke i, alt efter hvad der vælges af retter de 5 hverdage

Er dette overhovedet muligt a lave?
Og hvordan med at løbende udvidde med nye retter og ingredienser?

Håber på hjælp

Link: http://gupl.dk/702154/
Avatar billede Tim12 Nybegynder
02. oktober 2013 - 15:33 #4
Skal det være i et excel ark?
For der er en forholdsvis ny hjemmeside der hedder www.madplanuge.dk som gør præcis som du efterspørger. Altså du vælger nogle opskrifter og så regner den en indkøbsliste ud med ingredienserne lagt sammen.

Du kan også vælge antal personer pr. opskrift og så tager indkøbslisten højde for det.
Avatar billede lllund Nybegynder
08. oktober 2014 - 13:53 #5
Hej

Ved godt det her er en gammel tråd der er lukket, men fldt lige over linket til : www.madplanuge.dk

Siden er nede nu.

Er her nogen der ved om det er midlertidigt, eller om der findes andre services der kan nogenlunde det samme?

Vh Kasper
Avatar billede lllund Nybegynder
08. oktober 2014 - 15:14 #6
arrh kan se hjemmesiden er oppe igen :)