Avatar billede mikkel-rasmussen Nybegynder
30. september 2013 - 13:17 Der er 7 kommentarer

Kan man bruge sprit i stedet for "rubbing alcohol"?

Hej! - Jeg vil gerne selv fremstille "pre electric shave lotion" efter en opskrift fra USA. Men de siger at hovedindholdet er det såkaldte "rubbing alcohol", som ikke direkte fås herhjemme. Kan jeg i stedet bruge denatureret sprit / husholdningssprit? Måske hvis jeg fortynder det til 70 procent i styrke? - Eller vil det være farligt at komme sådan en blanding direkte på huden?

mikkel-rasmussen
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. september 2013 - 14:30 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 16:33 #2
#1 Enig.
Jeg har dog hørt om nogle der har brugt sprit til det. Det vigtigste er at overfladen hurtigt tørrer op og ikke efterlader en fedtet overflade. Jeg har selv brugt båndoptager rens til det, da hovedingrediensen i dette er isopropylalkohol, og jeg ikke brugte min gamle bådoptager længere :-)
Til at påføre bruger jeg vatpinde, så jeg ikke får det på fingrene.
Avatar billede mikkel-rasmussen Nybegynder
01. oktober 2013 - 08:09 #3
Så siger jeg tak og slutter her.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. oktober 2013 - 08:18 #4
Du skal ikke bruge almindelig alkohol det er tilsat stoffer der kan give allergi dette er tilsat for at forhindre at det bruges til afgiftsfrie formål.
http://gratisupload.dk/vis_billede/702068/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2013 - 13:47 #5
Velbekomme.
Avatar billede mikkel-rasmussen Nybegynder
15. oktober 2013 - 08:30 #6
Jeg regner denne tråd for at være afsluttet. Jeg er ny her. Er der en officiel måde at afslutte et spørgsmål på? Jeg kan ikke se nogen vejledning i det. Hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2013 - 08:38 #7
Du beder om svar fra den/dem du vil give point.
Svar tjekkes af og man accepterer herefter disse.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo