Avatar billede thg Novice
25. september 2013 - 19:15 Der er 2 kommentarer

Valg af skærm til tv og pc?

Skal bruge en skærm på 22"-24" som både skal bruges til tv og pc. Det skal siges at jeg kun bruger pc'en til mail/internet 3-5 timer dagligt - ingen spil!

Var egentlig kommet frem til Samsung UE22F5005 som egentlig er et tv men som jeg ville tilslutte til min pc via HDMI: http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE22F5005AKXXE-spec

Kan nu se at Samsung næsten lige er kommet med en computerskærm som har indbygget tv-tuner (T24C350EW): http://www.samsung.com/dk/consumer/it-products/monitors/monitors-tv-tuner/LT24C350EW/XE

Ja jeg har jo absolut ingen anelse om hvad forskellen er på dem og om jeg bør vælge den ene eller den anden?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2013 - 20:50 #1
tv har DVB-T2 / C
skærm har DVB-T (virker ikke i dk) / C
dvs den kan ikke de antennesignaler, som bruges i dk, men til kabel-tv er de begge egnede.
Har du ikke brug for tv via antenne, så er skærm på 24" bedre (der er lidt mindre lyd, men det kan klares med eksterne højttalere).
Avatar billede thg Novice
25. september 2013 - 20:56 #2
Skal bruge den til YouSee kabeltv (dvs. DVB-C) så det skulle begge kunne klare.

Lyden er mindre vigtig - er kun til et soveværelse og lyden er sikkert ikke i top på nogen af dem :)

Men jeg tænker bare på hvad forskellen er, siden det ene markedsføres som et tv og den anden som en pc-skærm med tv-tuner og begge til ca. samme pris?