Avatar billede Getman Nybegynder
22. september 2013 - 17:43 Der er 12 kommentarer

Formateret computer kan ikke gå på nettet!

Hejsa.

Jeg har et problem som jeg håber nogen af jer IT kyndige kan hjælpe mig med!

Jeg har en Dell bærbar som virker fint (såden rent hardware mæssigt).

Men for noget tid siden fik den virus og jeg valgte at formater harddisken.... Jeg havde en gammel Windows xp disk som jeg fik med da jeg købte computeren liggende, som jeg indlæste efterfølgende.

Mit problem er, at computeren nu ikke vil gå på nettet.

Der er godt nok en wireless maneger i, men den siger at der intet mobilt broadband modem er i computeren. Hvis jeg sætter et internetkabel i kan den alligevel ikke gå online.

Kan jeg have slettet et eller andet software der er nødvendigt for at gå online?

HÅBER i kan hjælpe- vil virkelig gerne undgået skulle købe en ny computer!!
Avatar billede Getman Nybegynder
22. september 2013 - 17:48 #1
Ps: hvis jeg over en diagnosticering af forbindelsesproblemer siger den:

Windows registrere ikke noget netværkskort med kableforbindelse eller trådløs netværkskort på din computeren. Du skal sørge for at driverten til dit netværkskort er installeret korrekt.

Hvad betyder dette mon?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 18:05 #2
Med en nyinstalleret computer er det første sted jeg ville lede, er i enhedshåndteringen. Er der gule anmærkninger her mangler du drivere til din hardware.
Avatar billede Getman Nybegynder
22. september 2013 - 18:27 #3
Ok- hvordan installere man i så fald sådan en driver når man ikke kan komme på nettet?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 18:30 #4
Man skal hente disse fra producentens hjemmeside.
Jeg kan dog ikke se hvad du skriver fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 18:33 #5
Og hvis jeg skal hjælpe dig ydeligere, skal jeg vide hviken pc det er (model og nummer)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 18:41 #6
Var der ikke en driver cd med sammen med Xp skiven da du købte den?
Avatar billede Getman Nybegynder
22. september 2013 - 19:20 #7
Det er hvertfald desværre ikke en jeg har mere:( det er en Dell inspiron  1210 (en Dell mini).... Kan det mon passe? Der står en hel masse numre på den:)
Avatar billede aliaz Nybegynder
22. september 2013 - 23:00 #8
Det er selvfølgelig nemt at sige nu, men husk altid at inden man går i gang med en formattering, så skal man have både styresystem/recovery OG drivers liggende.

Man kan faktisk godt være i ret store problemer, hvis man har en kombination af en computer uden netværksdrivere og kun kan hente dem på nettet :) Typisk er der dog en driver-CD med til computeren. I enhedshåndteringen kan du klikke på driveren med det gule udråbstegn og vælge "Opdater driversoftware". Her kan du vælge at søge på CD'en, så den forhåbentlig selv finder den rette.

Ellers vil jeg råde dig til at benytte en anden PC, hoppe på Dell's hjemmeside og hente de rigtige drivere. Det er faktisk lavet rigtig smart. Du indtaster bare din servicekode, som står på et klistermærke under computeren. Så genkendes computeren og du ledes automatisk til de rigtige drivere. Her er siden:

http://www.dell.com/support/home/dk/da/dkdhs1/?c=dk&l=da&s=dhs&~ck=mn
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 08:01 #9
#8 Problemet her er jo så bare at Xp ikke ligger inde med drivere som Windows 7 gør, og derfor er det lidt bøvlet at få det op at køre igen. Får man netadgang, kan man dog hente de fleste drivere med SlimDrivers.

Ja det er en smart måde Dell har gjort det på. Det kan de andre udbydere godt lære noget af.

Skal du have ydeligere hjælp med driverne er der en Dell ekspert her:
http://www.eksperten.dk/profil/DellLytter
Kontakt denne hjælper hvis det kikser
Avatar billede Getman Nybegynder
23. september 2013 - 09:59 #10
ok - jeg prøver lige at se om jeg kan få det til at fungere, ellers skriver jeg til dell - eksperten. MANGE tak for jeres hjælp!!
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 10:01 #11
Velbekomme.
Avatar billede aliaz Nybegynder
23. september 2013 - 11:26 #12
Det var så lidt!