Avatar billede frede_manden Nybegynder
21. september 2013 - 12:05 Der er 12 kommentarer

Word - Skabelon

Hej

Er der nogle som ved hvordan man i Word laver en skabelon som vist på følgende billede: http://postimg.org/image/mtp55xv6p/

Der er meningen at det som er markeret med rødt skal stå i sidehoved, men alle kanter skal hænge sammen. Dvs. sidehoved og den almindelig tekst skal hænge sammen.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. september 2013 - 13:14 #1
Hele tabellen indlægges i sidehovedet.
Avatar billede frede_manden Nybegynder
21. september 2013 - 13:20 #2
Jamen det er jo meningen at det som er markeret med rødt skal gå igen på hver side. Det kommer det jo ikke til hvis den lægges ind i sidehovedet?
Og hvis også skal være noget fast i bunden af siden som skal hænge sammen med resten går det vist ikke.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. september 2013 - 13:42 #3
Mener at jeg engang har opbygget en skabelon på den nævnte måde - prøver at se om jeg kan spore den..
Avatar billede frede_manden Nybegynder
21. september 2013 - 13:50 #4
Det ville være godt, hvis du kunne :)
Avatar billede supertekst Ekspert
21. september 2013 - 14:19 #5
Det vil vare noget tid - da jeg sidder midt i udvikling af et større kundesystem.
Avatar billede conz Juniormester
21. september 2013 - 17:44 #6
Jeg er ikke helt med på, hvorfor det ikke kan lægges ind i sidehovedet?

Du ønsker at det, der er markeret med rødt, skal gå igen på hver side, ikke?

Det er netop det, som du går ud af at lægge tabellen ind i sidehovedet.
Avatar billede frede_manden Nybegynder
27. september 2013 - 07:49 #7
Ja, men når jeg skriver uden for sidehovedet skal der jo være en ramme som hænger sammen med den i sidehovedet, ligesom på billedet.
Avatar billede conz Juniormester
27. september 2013 - 08:48 #8
Du skal ikke bruge Svar til at skrive med, den valgmulighed er reserveret til at komme med løsninger og til at give point.

Du skal i stedet bruger Kommentar (den står den på som udgangspunkt), når du skal skrive kommentarer.

--

Men jeg forstår ærlig talt ikke, hvad det er du prøver at opnå, så jeg er desværre ikke til meget hjælp.

Hvis du kunne prøve at forklare det på en anden måde?
Avatar billede frede_manden Nybegynder
27. september 2013 - 16:53 #9
Jeg prøver gerne igen. Jeg har uploadet et nyt billede: http://postimg.org/image/d6r4is11n/

Det jeg ønsker er at den ramme/tabel som er markeret med rødt skal stå i sidehoved på den først side. Mens den ramme/tabel som er markeret med grønt skal hænge sammen med sidehovedets ramme/tabel, ligesom de eksisterende sorte linjer på billedet. På de resterende sider skal der bare være en stor ramme (den grønne).
Avatar billede conz Juniormester
28. september 2013 - 23:41 #10
Aha - så er jeg med.

Så kan du vel bare indsætte en ramme, også stadig lave sidehovedet som en tabel / billede, som du bare skal placere korrekt i forhold til rammen.

Under Design, burde der være en mulighed for Page Borders - her kan du indsætte forskellige rammer i forskellige designs, størrelser, bestemme om det skal gå igen på hver side osv.
Avatar billede frede_manden Nybegynder
29. september 2013 - 09:52 #11
Ok, jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet det du skriver
Avatar billede frede_manden Nybegynder
01. oktober 2013 - 05:52 #12
Jeg har lavet et word dokument hvor jeg har prøvet at få de to tabeller sat sammmen: http://www.filedropper.com/dok12

Det er lykkes nogenlunde, men man kan godt ane at der er en lille tilpasningsforskel. Kan man gøre noget ved dette sådan at man ikke kan se det?