Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
20. september 2013 - 14:48 Der er 4 kommentarer

Ingen data under opkald

Hej

Jeg har en HTC one x+
Når jeg laver et opkald, så mister jeg min data forbindelse.
det vil sige jeg ikke kan gå på nettet eller ligende når jeg snakker i mobil, og det er ikke optimalt hvis man lige skal tjekke en mail under opkaldet.

Nogen der kender til problematikken og har nogen forslag til hvor problemet kan være?

Skal siges jeg køre på TDCs netværk hvis det hjælper.

På Forhånd Tak
Avatar billede sonalias Seniormester
20. september 2013 - 15:40 #1
Kan godt være det er mig der er galt på den, men mener da at AT kommando til opkald blokere resten af GSM modulet? Er dog lidt i tvivl hvorvidt data kører på GSM modulet, anyone? :)
Avatar billede sonalias Seniormester
20. september 2013 - 15:59 #2
Din telefon skal understøtte CDMA, eller LTE (4G) for at du kan gøre det, altså kræves der forskelligt hardware til at håndtere opkaldet og til at håndtere dataene. Jeg vil tro at du kan snakke + gå på nettet når du er på wifi? :)
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
20. september 2013 - 22:30 #3
@sonalias: Mener bare at jeg har kunne gøre det før. Syntes da ikke det kan passe at jeg ikke kan snakke men jeg køre(headset) og så ikke bruge google maps navigation samtidig, da den skal bruge data forbindelse for at virke.

Har ikke lige testet om jeg kan mens jeg er på WIFI, men har du sikkert ret i, da, ja, det jo er andet hardware...

Men ikke nogen der har et konkret svar?
Avatar billede dbentzen Nybegynder
04. marts 2015 - 22:26 #4
Når du starter en samtale vil telefonen automatisk prøve at holde den mest stabile forbindelse. Dette betyder den som oftest smider dataen. Denne kommer først igen når samtalen afbrydes.
Dog kan man sagtens bruge wifi imens.